Buitenbaarmoederlijke zwnagerschap

Zondag had ik nog een berichtje geplaatst of ik eerst een maand moest wachten na een curettage, ik ging er vanuit dat ik een miskraam had! En aangezien ik al drie dagen wachtte op het vruchtzakje dat er uit zou moeten komen, dacht ik dat ik wel gecuretteerd moest worden. Maar nee, maandag ging ik snel achteruit, krampen, bloedverlies, slap, bleek en misselijk en ik kon meteen naar het ziekenhuis. Op de echo was weer niets te zien in mijn baarmoeder, maar wel bloed in de buik. Ik kad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap! Na de operatie zou ik pas te horen krijgen of ik nog kinderen zou kunnen krijgen. Erg spannend. heb een kijkoperatie gehad, waarbij gelukkig alleen een klein stukje van mijn linkereileider is weggehaald en ik nog 80% kans heb op een gezonde zwangerschap.
Mijn vraag is: wie heeft ervaring met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Hoe ging het herstel na een kijkoperatie? Is de kans op herhaling groot of is de kans op een gezonde zwangerschap groter? En hoe snel na de operatie mag je weer zwanger raken?
Alvast bedankt.

Hoi, ik heb exact dezelfde ervaring en ook weinig info gekregen. Van de kijkoperatie ben je na een week wel weer de oude, (lichamelijk) althans dat was bij mij. Na een kijkoperatie mag je in tegenstelling tot een gewone operatie na 1 menstruatie weer proberen zwanger te raken. Helaas probeer ik dat al vanaf november maar goed. De kans op weer een b.b.z. is bij achterlating van desbetreffende eileider inderdaad iets groter, als de gehele eileider is weggehaald en de andere is gezond, is dat weer iets minder. Wel heb ik ondervonden dat mijn hele cyclus overhoop is gegooid na deze ervaring. De menstruaties zijn behoorlijk heftig en ik krijg ook steeds tussentijdse bloedingen. Dit had ik voor de b.b.z. niet dus ik neem aan dat het er ook mee te maken heeft. Ik heb hier op dit forum gelezen van vrouwen die een gezonde zwangerschap hadden/hebben na een b.b.z. dus hou de moed erin! Ik hoop dat dit je wat helpt, veel sterkte met je verlies en ik hoop dat je weer gauw gezond zwanger mag zijn.

Jeetje, wat herkenbaar. Ik heb onlangs soortgelijk meegemaakt. Bij mij dachten de artsen ook dat het een miskraam was, maar moest na ruim 7 weken vloeien ook met spoed geopereerd worden. Ze waren er ook maar net op tijd bij. In mijn geval zou ik ook pas na de operatie te horen krijgen wat en hoeveel er weggehaald zou zijn en gelukkig viel het allemaal reuze mee. Er is helemaal niks weggehaald. Ben nog wel steeds erg pissig op alle doktoren die mij "geholpen" hebben en er na mijn mening te laks mee zijn omgegaan. Ik was natuurlijk weer nummertje zoveel en moest gelijk de volgende dag alweer naar huis. We vonden dit zelf echt belachelijk. Ik kon nog niet eens zelf plassen, laat staan normaal lopen. Helaas heb ik net zoals jou geen info meegekregen over het verzorgen van de wonden, maar gelukkig is het bij mij allemaal snel hersteld. Als je meer info wilt kan ik hier nog wel even over doorschrijven. Heb inmiddels alle info die ik toen zo goed kon gebruiken! Laat het me weten.
Ik wens je/jullie in ieder geval een hele voorspoedige herstel periode.
De zon gaat vast wel weer voor jullie schijnen!

Dank voor jullie berichtjes. Ik hoop dat ik ook na een week lichamelijk ben opgeknapt en dat de eerste menstruatie niet al te lang op zich laat wachten. En info die me geruststelt en duidelijkheid verschaft (met name over volgende zwangerschap)is welkom. Dank!

Terug
Bovenaan