buitenspeel tip! help me

hallo

ik ben een moeder van 2 kinderen.
mijn oudste is bijna 3 jaar en de jongste 7 maanden.
ik wil graag dat mijn oudste veel buiten is om te spelen.
maar nu wonen wij in en flat op 4 hoog en ik durf hem nog niet alleen naar beneden te laten.
nu zou ik graag wat tips hebben om met mijn oudste te doen en waar ik ook de jongste makkelijk mee naartoe kan nemen.

een kinderboerderij is er wel maar niet in de buurt evenals een zwembad.

wie heeft er dus tips hoe ik mijn zoon veilig, heerlijke buitendagen kan geven?

groetjes joke
 
Wij wonen ook in een flat en hebben een dochter van 2 1/2 jaar en een net geboren baby, van 3 1/2 week. Mijn oudste is ook helemaal gek van buitenspelen en we gaan dan ook regelmatig naar de speeltuin. Dan kan de baby toch ook mee. Ook gaan wij regelmatig naar opa, die heeft een tuin en een speeltuin voor de deur.
Gaat je oudste  trouwens naar de psz? Dat vindt onze dochter ook heerlijk. Daar kan ze ook lekker spelen.
Een andere optie voor slecht weer is een binnenspeeltuin, maar dat is meestal niet om de hoek.
 
Hoi hoi,

Ons zoontje van 3,5 jr is helemaal gek van stoepkrijten! Je kan daar veel creatieviteit in kwijt zoals hinkelblokken maken, kleuren na tekenen, vormen natekenen enz.
Bij een flat is vaak wel een stukje gras (hopenlijk zonder al te veel hondenpoep ) om te voetballen of andere spelletjes te doen. Met een bal een flesje water om gooien is ook leuk (kegelen). Je kind laten fietsen is ook een idee.
Dit was wat me zo te binnen schiet.
Veel buiten-speel-plezier!

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan