buitenstaander

Hallo lieve mensen. Ten eerste wil ik jullie heel veel sterkte wensen. Ik ben met mijn man sinds kort gestopt met de pil. Daar gaat het eigenlijk niet over maar ik heb 2 vriendinnen, 1 was eigenlijk over 4 weken uitgerekend maar is vorige week bevallen en het kindje is meteen gestorven en de andere vriendin is nu bijna 6 jaar bezig en heeft nu haar 4e miskraam gehad. Alles hebben ze al geprobeerd maar het lukt maar niet. Ik vind het zo erg allemaal ik kan me absoluut niet voorstellen hoe zij zich voelen. Ik voel me bij deze situatie al zo beroerd laat staan als je het zelf mee maakt. Het aller ergste zou voor mij zijn als blijkt dat ik nu zwanger ben. Kan iemand me misschien advies geven hoe ik mijn vriendinnen dit zou kunnen vertellen. Ik heb geen idee, zelf zou ik kapot gaan na alles wat ze hebben meegemaakt. Alvast bedankt en heel veel sterkte.

Hoi meid,
Je hebt een hele lieve brief geschreven en je vriendinnen boffen echt met zo'n lieve vriendin.Het is inderdaad vreselijk wat ze meegemaakt hebben.Na mijn miskraam kreeg ik te horen dat twee vriendinnen van mij zwanger zijn en dat in dezelfde tijd als dat ik uitgerekend zou zijn.Je kunt je brief aan hun laten lezen of het op die manier kunnen vertellen hoe je je voelt.Het lijkt mij dat ze zodra jij zwanger raakt alleen maar erg gelukkig voor je zullen zijn, want het verdriet wat hun hebben meegemaakt dat zullen ze echt niemand anders gunnen.Zo denk ik erover. Ik ben juist erg blij voor mijn vriendinnen en het staat los van mijn verdriet van mijn miskraam.Ik hoop dat je snel zwanger zult raken en succes verder met alles.

Liefs Yvon

Hoi,

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, ik heb in jouw schoenen gestaan. Mijn vriendin had net een miskraam gehad. Zij zijn inmiddels zes jaar bezig om een kindje te krijgen en dit was de eerste keer dat het leek te lukken. Het was het moeilijkste gesprek wat ik ooit heb moeten voeren. Ik heb het haar als eerste verteld, nog voordat we het aan onze ouders vertelden. Ze was heel blij voor mij, maar toch hebben we samen ook gehuild om hun verlies, op dat moment. Het blijft voor mij moeilijk, ik ben erg bang om ze nu te kwetsen met mijn zwangerverhalen en ik weet en voel dat ze samen nog veel verdriet hebben. Ik wou dat ik iets voor ze kon doen, maar ik ben bang dat ik het vaak alleen maar erger voor ze maak.

Hoi,

Ik begrijp wat je bedoeld. Zelf ben ik met mijn man ook al 2 jaar "bezig". Na veel onderzoeken weten we nu wat er aan de hand is aan het eind van deze maand zal ik een operatie moeten ondergaan. Daarna hopen wij op een voorspoedig herstel en hopelijk na een tijdje ook een zwangerschap en natuurlijk een kindje. Mijn aller beste vriendin die al van af het begin op de hoogte is van alles heeft mij vorige week verteld 5 weken zwanger te zijn van haar 2e kindje. Ik heb haar ook altijd gezegt dat ik dat ook het liefts zou willen. Ik ben namelijk ontzettend blij voor haar, en natuurlijk voor iedereen die zonder "problemen" zwanger wordt en bevalt van een gezonde baby. De lijdensweg die mijn man en ik door zijn gegaan en nog steeds door gaan gun je namelijk niemand toe! En ik wordt echt niet zwanger als mensen niet meer tegen mij vertellen dat ze zwanger zijn of praten over zwangerschappen. Je helpt me niet door er over te zwijgen. Juist door er samen te over praten begrijp je elkaar veel beter. Natuurlijk vind ik het ook wel eens moeilijk maar ik weet dat mijn vriendin er ook niets aan kan doen dat het bij mij niet lukt. En gelukkig weet zij dat ook! Het is juist goed om ook "goede" verhalen te horen, dat geeft een beetje hoop. Heel veel succes (en natuurlijk ook plezier) met je poging(en) om zwanger te raken.

Ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten. Misschien zou je je vriendin wel al kunnen vertellen dat je gestopt bent met de pil. Zo weet ze ook dat de kans groot is dat je haar binnenkort komt vertellen dat je in verwachting bent. Misschien is het dan voor beiden partijen iets makkelijker.
Veel liefs.

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken voor alle adviezen. Ik ga er zeker gebruik van maken. Ik heb mijn vriendinnen al wel medegedeeld dat ik met de pil gestopt ben. Succes allemaal en misschien tot een volgende keer met beter nieuws.
Veel liefs

Terug
Bovenaan