Bult bij anus, 38 weken zwanger - help?

<p>Zojuist voelde ik onder de douche een behoorlijke bult bij mijn anus. Ik ben 38 weken zwanger, heb een normale stoelgang. Het doet niet zeer, ook niet tijdens de ontlasting. </p><p>Toen ik rond de 25 weken zwanger was heb ik 3 x flink veel bloed gehad tijdens de ontlasting. Ik ben hiervoor naar de HA geweest, die dacht wat harde ontlasting te voelen aan de binnenkant, maar daar had ik helemaal geen last van dus twijfelde aan haar oordeel. Ik moest laxeermiddel nemen, maar zoals verwacht kwam er geen harde ontlasting uit. Ik heb het toen maar gelaten, omdat ik meerdere zwangerschapsklachten had, ik kon dit er niet bij hebben. </p><p>Herkent iemand dit verhaal? Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Als ik Google kom ik (uiteraard) uit op het ergste, ik hoop dat iemand me wat gerust kan stellen. </p>

Aambei doet zeker niet altijd pijn.
Ik heb t  ook en behalve dat t er niet uit ziet heb ik er totaal geen last van. Maar ja niemand die t ziet dus zit mij prima! 

Je kan gewoon sperti halen bij de drogist en dan is t vaak zo weg. 
Kan door de druk komen van de baby op alles van onderen.

Zeker in de laatste periode komt er een enorme druk daaronder op te staan. En zonder klachten dat je stoelgang slecht is kan je dus door de druk aambeien krijgen. Aambeien hoeven niet pijn te doen. 
Ik had het helaas ook. :(

idem hier. Is een aambei. Ik was ook behoorlijk geschrokken!
Niet de meest aangename kwaal om mee naar de huisarts te gaan, maar ik zou het toch eventjes doen

Terug
Bovenaan