Bultje in lies

Hallo allemaal,
Ik ben nu 15 weken zwanger en kreeg 2 weken geleden last van me lies. Nu ging ik daar voelen en voelde ineens een bultje zitten.
Naar de huisarts geweest en na laten kijken die zei dat ik het even 2 weken moest aankijken dat het waarschijnlijk een opgezette klier zou zijn. Maar het gaat niet weg.
Ik moet nu proberen met 2 weken niet scheren of het dan weg gaat. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen omdat het bultje echt onderhuids zit.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Michelle

Ik heb ook een paar keer een bultje in me lies gehad. Bij mij ging het ongeveer na 5 a 6 weken pas weg. Werd mij toen ook verteld dat het wel 3a 6 weken kon duren. En dat klopte hier dus wel. Ik zou het nog even afwachten en in de gaten houden. Stel je vertrouwd het niet gewoon weer de huisarts bellen.

Hoi Michelle.
Ik heb sinds een paar weken een flinke zwelling in mijn lies. Mijn fysiotherapeut, verloskundige en huisarts weten eigenlijk niet goed wat het is. De huisarts stuurde mij door naar het ziekenhuis om een echo te maken, ze denkt aan een liesbreuk. Daar moet ik dinsdag naar toe. Ik ben benieuwd.
Heb jij ook last van je bult? Hoe groot is je bult?
Groetjes Benthe

Hoi Benthe,
Ze zeiden bij mij wel meteen dat het geen liesbreuk is. Het is bij mij beetje langwerpig en zo groot als een wormpje. Heel veel last valt gelukkig nu wel mee had ik eerste dagen wel.
Heb jij er wel last van?

Kan zijn dat het HS is.
Begon ik ook te krijgen vanaf mijn 1ste zwangerschap.
Ermee oppassen dat je dan geen al te strakke ondergoed/broeken draagt wanneer het bultje 'dik' is.

Ik heb ook terugkerende onderhuidse bulten precies op de plekken die op internet beschreven worden bij HS. Ze komen en gaan, maar nu zit er inderdaad een plek onder m’n oksel die blijft. Ik heb er ook al verschillende keren naar proberen zoeken, maar ben HS nog niet eerder tegengekomen.

Terug
Bovenaan