Bultjes door BV?

Hallo,

Mijn zoontje is op 19 dec geboren, hij heeft nu bultjes, met een geel puntje op z'n gezichtje. En dan voornamelijk, op z'n kindje in dat vouwtje zeg maar.

Komt dit door de BV?

Heb namelijk zelf soms koortsblaartjes (nu niet) en dat vind ik zo eng nu....

Groetjes Sandra

Mijn dochter heeft ook van die bultjes. Met name op haar wangetjes. Volgens mij komt dit door hormonen van mama die ze via de borstvoeding binnen krijgen.
Weet iemand of dit klopt?
Ik maak me er in elk geval geen zorgen over. Ze gaan gelukkig ook weer vanzelf weg.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hallo meiden,

onze dochter is nu 10 weekjes. ik heb vanaf dag 1 fles voeding gegeven.
Maar ook zij kreeg de bultjes op haar gezichtje.

De huisarts had er 3 verklaringen voor.
* de melk kan het zijn
* de hormonen die ze nog van jou in hun lichaam hebben
* de aanraking met de nieuwe buiten wereld

Zelf hadden we door dat als ze erg warm was of ze was ergens waar het warm was, dat de bultjes erger werden.

Ze heeft een zallfje van de ha gehad en het is nu weg. Maar ik blijf haar wel lekker insmeren met die zalf in de ochtend.

Dus het kan ook van de flesvoeding komen hoor maar het trekt vanzelf weg.

Hetty

Het komt bij fles en borst kinderen voor hoor dus lekker aan de borst laten  Mijn huisarts adviseerde niks te gebruiken en de droge plekken (die hij ook had naast de pukkeltjes)  alleen te smeren met vaseline lanette creme. Dat is echt fijn spul dat ik nog steeds gebruik bij schrale wangen...

mijn zoontje had ook van die pukkeltjes op zijn wangetjes, hij is nu 8 maanden en heeft het natuurlijk al lang niet meer.
Bij het consultatiebureau vertelden ze me dat het door hormonen kwam, hormonen die ze nog in het lijfje hebben door de zwangerschap.
Ik geef/gaf ook borstvoeding, gewoon doorgaan hoor want het gaat echt vanzelf over.
geniet lekker van je kindje, groetjes Martine  

Niks aan de hand. Had mijn Boris ook (nu 7,5 mnd). Het schijnt dat borstvoedingskids dit krijgen rond de 5 weken oud. Dat riepen al mijn ervaren vriendinnen tegen mij + het Cons Buro. Ziet er gek uit, maar trekt na paar dagen weg. Volgens mij had Boris er bij elkaar een week of   2  -  3 last van. Niks op gesmeerd.

Marieke

Elk kindje krijgt daar in meer of mindere mate last van rond de drie of vier weken oud. Het ligt inderdaad aan de hormonen van de moeder die nog in het lichaampje van de baby zitten sinds de zwangerschap en dat klaart nu op. Als het heel erg is kan de huisarts er een zalfje voor voorschrijven. Maar het gaat altijd eigenlijk vanzelf wel over, ook al duurt het soms wat langer dan anders. (een week of twee)

gr Danielle
mama van twee dochters

Terug
Bovenaan