bultjes in nek

mijn zoon van 9 weken heeft 2 bultjes in zijn nek. Aan de ene kant net onder de haargrens een die je goed kan bewegen als je er aan zit. en aan de andere kant een wat  plattere die wat dieper onder de huid lijkt te liggen. Het zijn zeker geen wratjes of pukkeltjes maar echt bultjes. Kinderdarts gebeld of we gelijk konden komen maar dit vond ze niet nodig tot de volgende afspraak mits ze zouden groeien. De afspraak staat nu voor volgende week maar ik maak me toch wel zorgen. Iemand hier ervaring mee  

Mijn dochtertje 2,5 week oud heeft ze ook alleen kun je ze wel bewegen.Ikzelf heb dit ook en het zijn vetbultjes.Als de kinderarts het niet vertrouwde lieten ze je wel eerder komen.

Wat een toeval! Mijn zoon heeft dit ook. Ik heb het zowel aan de consultatie bureau arts als aan de huisarts gevraagd. Volgens beide zijn het opgezette kliertjes. Zolang je ze goed kan bewegen en ze niet ineens veel groter worden is er niets aan de hand. Volgens de huisarts komt het bij kindjes die met de vacuum geboren zijn vaker voor door het oprekken van het nekje. Mijn zoon is idd zo geboren. Met een jaar moet het weg zijn! Groetjes

Terug
Bovenaan