bumbo stoeltje... wie heeft ervaring?

Hallo allemaal.
Zoals de titel al vraagt: wie heeft er ervaring met het bumbo-stoeltje? Van wat voor materiaal is het gemaakt en wat zijn de voor- en nadelen? Ik zit met het douche-probleem van Tygo namelijk. Ik werk in de zorg en mijn werktijden zijn dus ook zeer afwisselend. Deze week heb ik bijvoorbeeld 3 avonddiensten achter elkaar. Tygo gaat normaliter om de dag met één van ons onder de douche (badje gaat ècht niet meer, lees topic: ik doe gewoon even heel zielig.....). Maar als ik 's avonds moet werken, zijn we nooit met z'n tweeen thuis en wordt het douchen overgeslagen.
Nou is één dag niet zo erg, maar Tygo is nu bijvoorbeeld maandag onder de douche geweest. Vandaag (dinsdag) niet en morgen, donderdag en vrijdag heb ik avonddienst. Dat zou betekenen dat Tygo pas zaterdag weer met één van ons onder de douche kan. Blèh. Nu dacht ik zo: misschien kan hij in zo'n Bumbo-stoeltje over de douche. Dus eerst inzepen, douche aan en meneer in het stoeltje in de douchebak zetten. Ik er op de hurken bij zitten, afspoelen en afdrogen maar weer. Zo kun je in je eentje hem douchen.
Pfff wat een gedoe hè. Weet iemand of dat bumbo-stoeltje daarvoor gebruikt kan worden? Of andere douche-tips zijn natuurlijk ook zeer welkom.

Groetjes happyM

p.s. Tygo is heel beweeglijk, dus hem ingewikkeld in een handdoek ergens neerleggen en mezelf intussen afdrogen is niet echt een optie.

Ehhh ik heb geen idee of dat stoeltje gebruikt kan worden, maarrrr
Ik ga regelmatig met Stef onder de douche en dan als we klaar zijn,
leg ik hem in zijn badjasje in zijn wippertje met zijn riempje vast. Die
hoes van het wippertje kan je wassen, dus ik vind dat ideaal. En hij
vindt het allemaal prachtig!

Ik hoop dat je er iets aan hebt...
Liefs Annet

Ik heb zo'n bumbostoeltje, maar ik gebruik hem niet voor onder de douche. Ik vind het moeilijk te beschrijven wat voor materiaal het is. Maar er staat wel duidelijk bij vermeld dat het niet voor in bad is. Misschienhebben andere mensen wel ervaring met het in bad doen.

Als het puur het probleem is van alleen douchen dan snap ik het niet helemaal. Ook ik ga regelmatig alleen met Lukas onder de douche.

ik leg hem op het aankleedkussen in de badkamer (op de grond). Babygym erover heen en laat hem ff spelen. Eerst douche is zelf even en daarna samen met Lukas, Inzepen etc van het haar gaat prima en zijn lijfje hoeft van mij niet echt met zeep.

Als we klaar zijn trek ik een ochtendjas aan (ik droog me dan niet af) en neem Lukas met aankleedkussen en al mee naar zijn kamertje om hem af te drogen.

Maar dat was je vraag niet, je vraag was douchen met het stoeltje. Ik heb ergens op deze site een foto gezien van iemand die het stoeltje inderdaad in de douche gebruikt. Dus het kan wel

Annemieke

Hai HappyM,

Ook Jente doe ik niet meer in het badje! Vindt hem er te zwaar en te groot voor worden.
Ik heb zelf zo'n schuin aflopend rekje met badstof ertussen gespannen (je hebt ze ook anders met nog zo'n ding tussen de benen).
Ik zet dat ding in bad en kleed Jente uit. Ik leg hem op dat ding en zet de douche aan! Zo kan ik hem goed wassen en ik laat dan nog even het bad wat voller lopen en dan ligt hij heerlijk te spelen. Ik ga er op een krukje naast zitten, beter voor mijn rug.
Maar als je het bad dus niet vol laat lopen dan kun je hem zo gewoon douche!
Ik leg de badcape over een schouder en haal hem uit de badkuip en leg hem in de cape en droog hem af op zijn kamertje! Gaat prima, geen gezeul meer met badjes vol water enzo.

Groetjes Fennie en Jente (bijna 6 mnd.)

hoi,

Wij hebben ook een bumbo zitje maar nog nooit onder de douche gebruikt.
Volgens mij heb ik weleens gelezen dat mensen hem gebruiken onder de douche.
Wij gebruiken het bumbo zitje heel erg weinig en als je hem alleen daarvoor wilt kopen is het zonde van je geld.
Ik zet hem namelijk nu net zo goed in een kinderstoel.
Maar aan de tips van de vorige dames heb je denk ik al heel veel aan!

groetjes kaat

Terug
Bovenaan