Bumbo stoeltje??????

Hallo meiden,

Jente wil alsmaar rechtop zitten, dit vindt hij geweldig! Dit kan hij ook goed en heeft al een flink stevig nekkie.

Nu hoorde ik iemand hier in de omgeving over de bumbo praten!
Hebben jullie ervaring met dit stoeltje?
Het lijkt me toch eigenlijk niet echt goed voor zijn ruggetje, je moet daar als maar zo goed op letten maar ze vinden wel een stoeltje uit waar een baby van 3 maanden al in mag!
Ik hoorde dat het stoeltje zelfs in het Sophia kinderziekenhuis gebruikt wordt??!!??

Is er iemand die mij hier wat over kan vertellen?

Groetjes Fenneke en Jente (11 weken)

Ik heb het stoeltje onlangs gehuurd bij de babyrent. Het mag idd vanaf 3 maanden. Ik heb het wel weer terug gebracht, want vond het niets. HEt is wel handig denk ik als je al bijvoeding geeft, en je kindje mag nog niet in de kinderstoel, maar verder kunnen ze weinig, ze zitten dan maar een beetje. In de box kunnen ze veel beter spelen.

Hoi!

Ik heb sinds kort een Bumbo seat (2e hands via Marktplaats) gekocht. Vrienden van ons hadden er ook een voor hun zoon, want ik kende het eerst ook niet. Ik zag dat hij er graag in zat. Mijn dochter is nu 12 weken en ze kan er al een beetje in zitten. Ze vindt ook leuk om rechtop te zitten. Ik zet haar er nu soms heel eventjes in. Nog niet te lang. Ze geeft vanzelf aan wanneer ze het niet meer leuk vindt. Ik gebruik niet alleen maar de Bumbo. Ze speelt nu voornamelijk in de box. Je kan het stoeltje overal neerzetten. Wel met toezicht! Soms zit ik achter de computer en dan kan zij naar me kijken (op de tafel zet ik haar dan). Of als je een grote aanrecht hebt en je wil de afwas doen.
Maar je mag de Bumbo echt alleen gebruiken als het hoofdje sterk genoeg is. Het is idd voor kinderen van 3 maanden tot 14 maanden. Het heeft ook allemaal prijzen gewonnen.
Maar je moet zelf kijken of je het iets vindt. Ik zou t in iedere geval niet nieuw kopen. Ze zijn voor 45 euro nieuw te kopen. Ik heb m voor 25 euro. Ziet er als nieuw uit.

Groetjes,
Kirsten mv Olivia (9-8-06)

Jari hier wil ook veel zitten en mee kijken.... als wij op de bank zitten dan zet ik hem in de hoek tegen een kussen en dan heeft hij ondersteuning in de nek. En Hij zit ook heel graag in het wipstoeltje.....op de grond of in de box. Dan kan ie fijn alles zien en jij hebt even je handen vrij.
Jari kan zijn hoofdje al goed recht houden en van de week had ik hem even in de triptrap gezet maar dat is nog best wel veel werk voor zo'n kleintje om het hoofdje dan zo goed te houden. Zo'n bumbo stoeltje ziet wel ideaal uit maar nog niet voor die kleintjes lijkt me. Ik gebruik liever de wipper, maar dat is ieder persoonlijk.
Nessie

Bedankt voor jullie reactie's, ik moet er nog maar eens even over nadenken.
Misschien dat als hij wat ouder is, ik hem ook eerst een maandje huur om te kijken of hij het wat vind.

Groetjes Fenneke

Hallo allemaal

Ik wil me nergens mee bemoeien maar weten jullie dat het heel slecht voor
het ruggetje is als je je kindje rechtop zet terwijl die het zelf nog niet kan.

Mijn orthopeed zegt: 'laat kinderen pas zitten als ze zelf kunnen gaan zitten, anders hebben ze later een vergrootte kans op rugklachten'.

Doe ermee wat je wilt maar ik wilde het toch even aanhalen

groetjes Anke

hoi hoi,

Anke..ik ben het helemaal met je eens !!!!! Het is niet voor niets dat een baby pas kan zitten met een bepaalde leeftijd, moedertje natuur overhaast niets, waarom wij dan wel???? Alles op zijn tijd zou ik zeggen......

Misschien als alternatief kun je een babyschommel gebruiken, maar dan wel eentje waarbij de stoel in verschillende standen is te stellen, vanaf 1 maand kunnen ze hierin als je je kind erin laat liggen. Deze zijn goedgekeurd en worden ook op kinderdagverblijven gebruikt. MIjn zoontje vindt het heerlijk.....zitten? dat komt wel als hij een maand of 6/7 is en hij er zelf aan toe is.

Succes!
Groetjes, Misja, mama van Thijmen (bijna 3) en Marten (6 weken)

Terug
Bovenaan