bus en wandelwagen

hoi hoi

Even een vraagje: wie gaat er wel eens met de bus en wandelwagen op pad....  ???

ik ooit een keer, maar daarna nooit meer....heb nu bustrauma!!!.

komt samengevat...  
-   ik moest de wandelwagen over een reling heen tillen,
-   moest sophie uit de wandelwagen halen en bij mij op schoot laten zitten.......( kon me nergens goed vasthouden, want ze kon nog niet goed zitten, dus als de bus hard zou moeten remmen dan had ik door de bus heen gevlogen zijn, met sophie?!?!)
-   de wagen moest ik ook inklappen (en er zaten allemaal boodschappen onderin de mand)

pfff en dat mens snauwde gewoon, niets lief vragen...
zat peentjes te zweten..

liesf tobi

liesf tobi

Hier zo'n zelfde ervaring. Ik was op zeker moment tevoet naar mijn ouders gegaan  (ongeveer  6 kilometer)  en vond het vooral voor Merijn wel leuk om met de bus terug te gaan. Nou inderdaad, wat een avontuur om met een kinderwagen de bus in te komen. Gelukkig waren mijn ouders erbij toen ik in moest stappen en kon mijn vader me helpen de wagen helemaal over de beugel te tillen. En gelukkig was de buschauffeur zo vriendelijk dat hij bij het instappen al zei dat ik zodra ik er uit wilde maar even moest roepen, zodat hij me kon helpen. Die bussen zijn echt kinderwagenonvriendelijk. Niet te geloven dat ze daar niks aan doen. Dat die beugel er zit, kan ik me nog voorstellen, maar waarom precies in het midden van de instap.

Het ritje was op een zaterdagavond rond 19.00 uur. Ik zat helemaal niet op mijn gemak, want er zat ook nog eens een jonge vent aan de andere kant van de gang die op zijn minst onder invloed was van drugs of i.d. Vreselijk..... Verderop in de bus zat een jonge vent die steeds achteruit keek en ook nog eens bij dezelfde halte uitstapte. Tja, nu zie ik nogal snel beren op de weg, maar toch, met 2 kleine kindjes op zaterdagavond, ik vond het helemaal niks. Lang leven de auto.

Ik heb nog steeds ergens een strippenkaart en die ga ik zeker nog opmaken, maar niet meer 's avonds en niet meer met de kinderwagen. Ik wacht wel tot Siebe gewoon zonder kinderwagen mee kan, of zodra hij in de buggy zit, die wel makkelijker mee kan.

Eén ding staat vast, Merijn heeft er zeker van genoten en daar was het toch allemaal om te doen, niet waar....

Groetjes Fonske.

hoi hoi
wat vervelend ja die buschauffeur
niet echt sociaal en mensvriendelijk
ik ben vorige week met de trein gegaan
en dat ging super goed
ze hebben nieuwe treinen waar je goed met een wagen in kan stappen omdat er geen drempel meer zit
en in de trein is het ruim zodat je makkelijk kan zitten met de wagen bij je
nou als ik dit busverhaal zo hoor ga ik maar nooit met de bus zolang annique nog in de wagen moet pffff
maar neem ik wel de trein
maar helaas kun je soms niet anders dan met de bus
vervelend voor jullie hoor
liefs sandra mv annique

hoi hoi
wat vervelend ja die buschauffeur
niet echt sociaal en mensvriendelijk
ik ben vorige week met de trein gegaan
en dat ging super goed
ze hebben nieuwe treinen waar je goed met een wagen in kan stappen omdat er geen drempel meer zit
en in de trein is het ruim zodat je makkelijk kan zitten met de wagen bij je
nou als ik dit busverhaal zo hoor ga ik maar nooit met de bus zolang annique nog in de wagen moet pffff
maar neem ik wel de trein
maar helaas kun je soms niet anders dan met de bus
vervelend voor jullie hoor
liefs sandra mv annique

Ik ga hier regelmatig met de bus, maar het is zo'n soort 'snelbus' (zuidtangent). Hij stopt maar op een paar grote punten (maar dat geeft niet want ik wil altijd naar het centrum of mijn werk, en daar stopt ie ook).
Maar die bus is gelijkvloers, en het perron ligt hoog, dus je kan de wagen er zo inrijden, en dan is er plaats zat om de wagen neer te zetten. En als het heel druk is in de bus, staat er bijna altijd wel iemand op van zo'n klapstoeltje zodat de wagen daar kan staan. Dus hier geen bustrauma's.
Liefs Nelleke

hallo
ik ga regelmatig met de stadsbus veolia van maastricht.

de bus heeft geen trapjes of middenstang.
ik kan in het midden in stappen en dan de kinderwagen daar zetten. dit is een speciale plek voor kinderwagens.
passen er wel maar twee in.
ik ga dan een 1euro kaartje kopen. en kan soms zitten want er zijn kiepstoeltjes in sommige bussen.in maastricht ben ik wel tevreden.

groetjes petra

Hoi Tobi,

Ik ga ook regelmatig met de bus, hier in het zuiden is het denk ik wel goed geregeld de bussen hier zijn ingesteld op kinderwagens en je kan achterin stappen er zit zelfs een knop bij de uitgang als je eruit wil om te laten weten dat je een kinderwagen bij hebt.
Alleen met de spits is het wat minder iedereen op elkaar gepropt. Het is meer hier als je over straat moet met de kinderwagen waar ik enigzinds woest wordt, doordat men het nodig vindt om auto's zo te parkeren op de stoep dat ik over straat kan wandelen met mijn kleine

succes met je bus trip
groeten jolanda

Terug
Bovenaan