BV 4.5 mnd

Hallo

BV ging de hele tijd goed. In het begin veels te veel, spoot er zeg maar uit en veel lekkages gehad.
Sinds half augustus zijn de lekkages niet meer voorgekomen, het spuit er niet meer uit. Ben eind augustus weer ongesteld geworden en merk nu dat mijn borsten anders aan voelen, niet meer zo vol. Heb ook het idee dat mijn dochtertje harder moet werken en vraag me af of ik nog wel genoeg heb. Kan het zijn dat het zo maar op is?
Helpt het als ik ga kolven? (kolf niet vaak en heb geen voorraad dus wie weet is het wel handig om dat te gaan doen?)
Had aldoor vertrouwen in bv ging aldoor zo goed en wilde er zo lang mogelijk mee doorgaan min 6 mnd (allergie) maar vraag me af of ik dat wel haal.

Hopelijk hebben jullie tips, advies.
Groetjes Meggy mv Marianne 4.5 mnd

 
Kijk naar je dochter,
is ze tevreden, heeft ze genoeg natte luiers, groeit ze nog? Dan is er niets aan de hand hoor.
Je borsten passen zich namelijk ook aan en voelen niet meer overvol aan. Lekker toch.
Denk je dat ze niet genoeg drinkt, dan vaker aanleggen.
Veel succes!
JOlanda, mama van Kyra en Jurgen (14-1-2001 nog aan de borst) en krummelfrummel sept 2003
 
Hoi,

Jolanda,Dank je voor je snelle reactie;

Ja tevreden is ze wel, natte genoeg wacht op een poepluier.
Daar wisselt ze nog wel eens in, soms een hele dag aldoor en dan weer's 1 of 2 dagen niet.
Ze was eind aug 63.5 en 7105 (eind juli 60 - 6455 en eind juni 57 - 5430). Van juni naar juli een kilo en daarna pond tot 3/4.

Inderdaad wel lekker hoef ik niet meer grootverpakking zoogcompressen te halen hihi.
 
Hai Meg,
Het klopt dat rond 4,5 mnd je borsten zich aanpassen. ik had rond die tijd ook het gevoel dat er minder in zat, minder lekkage e.d. ze voelden zo zacht en leeg maar dat was niet zo. Olaf heeft tot ruim 8 maanden de borst gehad en toen vonden we het allebei genoeg (ik wilde wel weer eens een gewone bh aan en hij ging elke keer lekker met mijn tepels spelen). Als je denkt dat het wat terugloopt kan je inderdaad ook even iets vaker aanleggen of zo nu en dan even kolven. Succes ermee.
Marjo
 
hoi meg
natuurlijk gaan jullie dat halen, je borsten heben zich aangepast aan de hoeveelheid melk die jou baby nodig heefd. en als ze tevreden is krijgt ze echt genoeg melk. en anders een paar keer extra aanlegen. m`n zoontje word nu 1 jaar ik probeer nu langzaam af te stillen, maar dat vind hij nog niet zo`n goed idee. succes judith
 
Hoi allen,

Ben toch af en toe aan het kolven. Had het al een hele tijd niet gedaan en kan me herinneren dat ik een kleine Avent fles zo vol had, nu heb ik met moeite de helft.
Meggy
 
Hoi Meggy, ken je me nog? Ik ben S-ter, later beter bekend als Esther mv Lorin. Ik deed mee met de april2003 mama's. Alles goed met Marianne?

Ik kan je de hand schudden voor wat betreft het teruglopen van de borstvoeding. Ik had de laatste twee, drie weken ook al het idee dat Lorin meer moeite had om verzadigd te raken. Ze liet ook regelmatig los en ging dan met me kletsen, dus ik vond haar dan toch wel tevreden reageren. Alles in orde, hoewel ze wel vaak terugviel in zo'n 8 voedingen per dag (4 á 5 dagen op 6 voedingen dan weer 2 dagen op 8, terwijl ze inmiddels 4 maanden oud is). Afgelopen woensdag bleek op het cb dat er zowel in de lengtetabel als in de gewichttabel, knikjes in de curven zijn ontstaan. Volgens de wijkverpleegkundige hoefde ik me niet ongerust te maken, maar moet ik er wel iets aan doen, zodat de situatie zich kan herstellen. Zij adviseerde me om 2 keer per dag te kolven en Lorin vaker aan te leggen. Eventueel mag ze de gekolfde melk ook, maar dat is in principe niet de opzet. Dus nu ga ik kolven 's morgens zo'n twee uur nadat Lorin gedronken heeft (nu vaak aan beide borsten, eerder per keer 1 borst) en het is de bedoeling dat ik dat 's avonds herhaal. Volgens de wijkverpleegkundige moet hierdoor binnen een week de bv weer flink op gang geholpen zijn én heb ik een voorraadje in de vriezer voor later.

Ik moet nog echt structureel beginnen, maar heb de afgelopen dagen al een paar keer gekolfd, dus ik weet nog niet of het werkt. Ik zit nu trouwens al een paar dagen op 8 á 9 voedingen per dag ('s nachts weer 2 keer :-( ). Hoe zit dat bij jou?

Heb jij ook dat de toeschietreflex nu langer op zich laat wachten? Helemaal als ik de tweede borst geef. Echt een kwestie van minuten i.p.v. seconden zoals eerder.

Ik hou een hypo-allergeen dieet aan i.v.m. Lorin's koemelkallergie of -intolerantie. Jij ook, omdat je sprak over allergie?

Ik weet niet of je nog mailt met de "oude" groep, maar zo ja, wil je ze dan de groeten doen van mij?

Groetjes,
Esther, mv Rohan (24-01-2001) en Lorin (04-05-2003)
 
Heeee Esther,

TUURELIJK ken ik je nog!!!!
Ja we forumen nog hoor op onze privesite http://www.edso.nl/april2003forum/ heeft EJ voor ons gemaakt met een fotopagina enzo... heel gezellig nog steeds, de een schrijft wat regelmatiger als de ander maar da's logisch toch? Ben zelf ook al heel lang niet geweest omdat ik niet goed in me vel zat - die weken ziekenhuis zijn me in de kou kleren gaan zitten.
Marianne gaat goed, nee geen koemelkproblemen hoor maar omdat mijn schoonzus astma en andere allergie heeft en ikzelf als klein kind veel last had van exceem wil ik dus door met bv.
Echt een voedingschema hebben we niet, doe het op verzoek en dat wisselt weleens. Ze schommelt rond de curve de ene keer net boven de lijn en de ander keer net d'r onder. Maar cb vond het goed maar omdat ik het verschil in mijn borsten merkte maar ook omdat ze de vorige keer een kilo aankwam en nu ruim een pond hield ik het in de gate en merkte ik dus dat mijn borsten anders voelde.
Nu hoorde ik van de rest dat het klopt dat de borsten anders voelen enzo.
Heb het idee dat als Marianne drinkt dat het wel ok is, met de handkolven gaat bijna nog makkelijk als met de kolf zelf.
Zal ze de groeten doen en hopelijk surf je eens langs?
Hoor dat de koffie klaar is,
Oh ja Marianne slaapt gelukkig door tot een uur of 7-8 dus dat scheelt. Wie weet kan je Lorin s'avonds wat gekolfde melk geven dat ze langer doorslaapt? En anders raad ik je clustervoedingen aan (wel slopend doen wij wel 18.00-20.00-21.30 en rond 22-23 gelukkig laat ze d'r ook wel eens 1 vallen).
Groetjes, liefs
Meggy mv Marianne 16/4/03
 
Terug
Bovenaan