Hoi Phira,
Ik heb een maand bv gegeven door te kolven. Het aanleggen wilde niet lukken, dus Amy kreeg vanaf de tweede week de bv uit de fles. Helaas bleek dat ze aan mijn melk gewoon echt niet genoeg had, dus zijn we overgegaan op fv. Ik heb de huisarts gevraagd hoe ik het beste kon afbouwen (het cb en de vk deden namelijk al erg moeilijk over het feit dat ik de bv uit de fles gaf, dus vragen hoe ik af moest bouwen heb ik maar niet bij hun gedaan). Ik kolfde altijd om de 4 uur. De huisarts zei toen dat ik dan maar eerst moest beginnen met om de 6 uur te kolven, en te kijken hoe dat beviel. Als ik na 5 uur op knappen stond moest ik gewoon dan kolven. Ik heb de tweede dag een klein beetje last gehad van stuwing, maar 1x masseren onder de douche en het was over. Na een week ben ik overgegaan op om de 8 uur kolven en nog een halve week later nog maar twee keer per dag kolven. Toen gewoon helemaal gestopt om te kijken hoe het ging. Toen heb ik nog een paar keer om de twee dagen gekolfd en toen was het over. Ik ben er nu ongeveer 4 weken af, en af en toe verlies ik nog een paar druppeltjes. Ik gebruik zelfs geen compressen meer.
Maar luister naar je lichaam, een borstontsteking zit je niet op te wachten natuurlijk!
Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006