Bv afbouwen lukt nog niet erg.

Sinds vorige week ben ik langzaam aan het afbouwen met kolven en bv geven.alleen heb ik gewoon nog veel te veel voeding!!soms is het even iets minder en denk dan:nu is het goede moment.maar paar dagen later loop ik alweer met stuwing en harde borsten.op mn werk kolf ik al niet meer.maar als ik dan thuis ben moet ik echt kolven en heb dan zo weer 1 a 2 volle flessen gevuld.
om te wennen krijgt Kyandro elke dag 1 flesje opvolgmelk maar hij is er niet kapot van.
dus denk maar dat ik zo door blijft gaan en kijkt hoe het nu verder loopt.mn dochter heeft ook 10 mnd bv gehad.maar nu merk ik wel dat ik meer vermoeid ben en het kolven echt beu begint te raken.ah ja het moment dat hij bij me drinkt vind ik nog steeds heel mooi en ben ik nog niet beu ook.(hij bijt gelukkig nooit,heeft ook nog geen tandjes)
maar met een jaar moet het over zijn vind ik dan vind ik ze echt te groot worden.dus hoop toch dat met de tijd wat terug ga lopen.

hebben meer bv voedende mama s hier last van??
liefs jootje

Hi Jootje,

Ik moest van het weekend ook een extra kolfsessie inlassen, harde en volle borsten omdat meneertje minder drinkt.

Ik ben trouwens niet aan het afbouwen in de zin dat ik op kv wil overstappen, Warren 'eet' nu 2x per dag iets anders dan bv (fruit+groente) dus drinkt hij minder. Ik had ook verwacht dat mijn melk daardoor vanzelf wat zou teruglopen, maar tot zover niet dus.

Ik heb me er maar bij neergelegd, ondanks het feit dat het kolfen mij ook mijn neus uit komt en ik gister voor het eerst wél 2 vlijmscherpe tandjes in mijn tepel kreeg... Auw!
Ze ondergaan nu zoveel verandering, en wij dus ook. Ik vertrouw er maar op dat het vanzelf goedkomt. Is misschien een beetje struisvogelpolitiek, maar tja: ik heb dus -zo blijkt- niet veel controle over mijn productie.

Sterkte!
Evje

He
wil ook niet volledig overstappen op kv hoor,maar omdat ik het kolven aan het afbouwen ben.krijgt hij 1 flesje kv als ik werken ben en 1 flesje bv.verder eet hij al redelijk wat.vooral fruit gaat goed,dus ook van 3 flessen onder werktijd na 1,5 a 2 flesjes.

dat bijten heeft mijn dochter 2 keer gedaan,heb even flink boos gepraat dat dat niet mag,nooit meer gebeurd daarna.

hoe lang wil jij doorgaan met bv?
ik maximaal tot 12 mnd,dan wil ik mn lijf wel weer terug,en zie het niet zitten dat Kyandro straks mn trui omhoog trekt voor de tiet.
mn broer heeft 2,5 jaar gehad,en zei tegen mn ma:mama borstje drinken haha
ah ja ieder heeft zo zn keuzes toch.
liefs jootje

Ik geef nog 1 keer per dag bv. Ik was het kolven op het werk zo zat dat ik daar mee gestopt ben. De eerste voeding kan ik altijd wel zelf geven( als ik nachtdienst heb ben ik thuis als ze moet eten, als ik vroege dienst heb maak ik haar er voor wakker)
Omdat ik ook late diensten heb, heb ik er voor gekozen om ook met de late voeding te stoppen.

Ik had al steeds minder melk dus het probleem van stuwing heb ik niet gehad.

Ik wil wel proberen de 1ste voeding van de dag nog zo lang mogelijk te geven, hopelijk hou ik nog genoeg melk daarvoor!

@Jootje: jeetje, 2,5 jaar... Pfff, nee hoor, ik wil ook tot 1 jaar doorgaan, daarna hebben ze ook bijna geen melk meer nodig.
En wat jij zegt, op een gegeven moment wil je je lijf ook wel weer terug.
Alhoewel wij niet heel lang meer met nummer 2 willen wachten, ben namelijk al 34...

X
Evje

Hoi Jootje,

Omdat ik volgende maand weer aan het werk moet ben ik ook aan het afbouwen. Ik gaf tot twee weken geleden nog volledige borstvoeding en niets anders.
Nu heb ik de een na laatste voeding laten verdwijnen. Ook onze meid wou geen kv, maar het mixen met bv was een goede tip. Na een week ging deze vervallen bv goed en heb ik nu de tweede bv laten vervallen. Ook hier ben ik bijna een week mee bezig en dan laat ik de derde voeding overgaan in kv. Mijn borsten pikken het wonderwel goed. De ochtend- en avondvoeding houden we nog even erin. Dat is wel zo gezellig en makkelijk. Papje van een lepeltje lukt nog niet zo goed, maar dat blijven we volhouden. Vanavond voor het eerst broccoli proberen. Erg leuk!
Als je borsten overlopen kreeg ik als tip om de ergste druk af te kolven en niet meer dan dat, zodat je borsten gewend raken aan minder voeding. Dus, ga niet helemaal leegkolven als ze overlopen, maar alleen een beetje. Dan moet het afbouwen gaan lukken, maar pas op voor borstontstekingen!

Liefs, Irene

Terug
Bovenaan