Bv afbouwen naar 2x per dag

Wegens vele melkklierverstoppingen, en de daarbij behorende problemen, wil ik gaan afbouwen naar 2x bv per dag (ochtend en late avond bij voorkeur). Mijn dochter is bijna 4 maanden en drinkt 6 voedingen per 24 uur. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
niet echt sorry... maar heb gelezen bij een ander forum van een moeder dat je langzaam af moet bouwen... anders kan het soms door schieten en dan heb je niks meer...
maar kijk anders op www.borstvoeding.com... veeel goed info... (is gewoon in het nederland dus ook makelijk om te lezen)...

succes met afbouwen en veel plazier met de bv momenten over dag...
 
Hoi

Ik heb geen ervaring met afbouwen. Mijn zoontje is ook bijna 4 maanden en krijgt nog volop borstvoeding.

Heb je al eens contact gezocht met een goede lactatiekundige? Misschien kan zij je adviseren hoe om te gaan met de melkklierverstoppingen en kun je toch borstvoeding blijven geven?

Anders kun je eens een kijkje nemen op het borstvoedingsforum www.borstvoedingsforum.nl
en daar je vraag stellen... Volop ervaren borstvoedingsmoeders en lactatiekundigen aanwezig!

Groetjes
 
Hoi hoi,
Ik ben ook met 4 mnd gaan afbouwen, heel langzaam, maar het liep zo hard terug dat ik het maar helemaal afgebouwd heb.

Ik ben geloof ik begonnen met de de 2de voeding. En dit een week of 2 gedaan. Toen ik de volgende voeding stopte (ik geloof de 4de van de dag) ging het harder teruglopen. Ik moest toen regelmatig nog een flesje geven of ze kwam na een uur weer en dat was nou net niet de bedoeling. Bij mij is het dus niet gelukt om partime bv te geven.
 
Mijn voorkeur ligt ook niet bij afbouwen maar die verstoppingen waren echt niet te harden... Waren want op dit moment ben ik alweer 48 uur verstoppingvrij :D!! Na alles te hebben nagelopen bleek het door kou te komen, echt stom... Nu ik me wat warmer kleed is het prima, dus we gaan lekker door met volledige bv. Bedankt voor de tips!
 
wat supper meid dat je een oplossing heb... waar jullie hopelijk beid van kunnen genieten...
okee.. ik ook wat geleerder... wist niet dat te kouwde kleden zo een vervellenden gevolgen zou kunnen hebben... onthouden voor ooit...
 
Terug
Bovenaan