BV afbouwen

A

Anoniem

Guest
Hoi Mammie's

Ik ben aan het proberen de bv af te bouwen wat opzich redelijk gaat.
Maar omdat ik erg veel melk heb sta ik soms op ontploffen!!!
Ik laat nu de 4e voeding weg, dat is rond 2u meestal.
M'n meissie krijgt de laatste voeding als ik naar bed ga, dat is rond half 11.
Daarna kolf ik m'n borsten leeg, zodat ik leeg naar bed kan gaan omdat ze ong. 7u lang slaapt en ik dat anders niet ga redden.

Maar weet iemand of het zin heeft om me leeg te kolven tijdens het afbouwen??
Ik wil graag sneller afbouwen maar omdat ik al 2 ontstekingen gehad heb en nu ook weer spruw moet ik het echt stap voor stap doen...

Sannemams

Hoi,

je kan tijdens het afbouwen beter niet kolven. Want dan blijf je melk aanmaken en dat lijkt me niet echt de bedoeling van het afbouwen. Ik zou, als je s'nachts wakker word omdat je borsten zo vol zitten, gewoon de ergste druk wegkolven en dan weer lekker gaan slapen. Op die manier heb je geen pijn meer in je bosrten en voorkom je dat je overproductie blijft houden.

Succes met het afbouwen.

Groetjes van marloes

Hoi hoi,

Idd wat Marloes zegt klopt. Ik had enorm veel stuwing en ben met het afbouwen echt niet gaan kolven, want je houdt je stuwing alleen maar op gang. uiteindelijk ben ik binnen 3 dagen gestopt. Geen ontstekingen gehad en geen stuwing meer. De eerste nacht van afbouwen heb ik mezelf 3x moeten verkleden omdat ik zo enorm lekte, maar daarna was dat gelijk over.

maar je zegt dat je al borstontstekingen hebt gehad. Laat je je kleine wel op v erschillende manieren drinken, zodat alle kliertjes geleegd worden (liggend, rugby of zittend), dit deed ik altijd wel en heb nooit ergens last van gehad.

Vraag anders het bureau om hulp? En echt niet gaan kolven meid, dan blijf je bezig!!

Succes'!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan