BV 's nachts kolven?

Ik geef Renske BV op verzoek. Nu is ze sinds deze week 's nachts heerlijk aan het doorslapen. Ze krijgt tussen 22 en 23 uur haar laatste voeding en wordt dan zo tussen 5 en 6 wakker voor weer eten.
Nu heb ik alleen dat ik zo rond 4 uur echt knal pamela's heb en het pijn doet en er ook behoorlijk uit loopt (de melk). Nu heb ik vanacht maar gekolfd. Maar tja nu slaapt de kleine door en ga ik eruit om te kolven. Ook niet echt de bedoeling.

Heeft iemand tips??

Hoi. Dat is even een periode waar je doorheen moet. Als je iedere keer gaat kolven dan blijft de productie op peil 's nachts.. Je kunt, als het erg pijnlijk is, even de druk eraf kolven. Maar vooral niet teveel. Hoe minder je kolft hoe minder de productie word... Na een paar dagen neemt de productie 's nachts zover af dat je die voeding gewoon kan overslaan..
Ik heb bij mijn jongste een voeding voor overdag vervangen door boterhammetjes en een flesje melk, en in het begin had ik ook pamela-borsten maar nu heb ik er geen last meer van, en kan ik zonder problemen tot de volgende voeding.
Succes!!
Gr. Anne-Marie

Hi,

Dit is idd even wennen, goede stevige bh aan doen, ik deed er altijd van die compressen in en daar achter ook nog kraamverband, want ik liep 's nachts echt leeg.
Hele bed nat is ook geen pretje.

Je borsten wennen er zo aan, en zo maak je na van loop van tijd 's nachts minder melk aan. Zelfde als je straks gaat afbouwen.

Groetjes Nens

Hoi hoi,

Inderdaad moet je echt niet kolven gaan 's nachts, want misschien blijft jouw kindje wel doorslapen  (mijn zoontje deed dat ook al snel) en blijf je melk aanmaken, omdat je blijft stimuleren. Zelf heb ik wekenlang met een bh en zakdoeken in geslapen, omdat ik ook wakker werd van mijn lopende borsten. Ik kon aan mijn borsten ook zien wanneer hij wakker werd, want dan begonnen ze ook al! Gelukkig gaat dat over na een tijdje, want het is echt wonderbaarlijk hoe je lichaam zichzelf aanpast aan het voedingspatroon van je kindje!

Succes ermee!

Terug
Bovenaan