Bv 's nachts..

Hallo dames!
Mijn zoontje is vandaag 16 dagen oud en de borstvoeding gaat harstikke goed, alleen 's nachts komt ie zo vaak voor een voeding. Nou weet ik natuurlijk dat je in het begin gebroken nachten hebt, maar 4x per nacht vind ik toch wel wat veel of is dat niet?? Mijn oudste zoontje kwam volgens mij de eerste 2 weken 2x per nacht en daarna 1x en vrij snel helemaal niet meer...
Soms lig ik net in bed, en dan komt ie weer. Dan zit er nauwelijks anderhalf uur tussen...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Met mijn oudste had ik dat ook, die dronk ook 's nachts een paar keer, maar veel last
van krampjes ook (tenminste dat leek zo), van het ene op andere moment sliep ze door.
Ook het een en ander geprobeerd, huilen laten (voelde niet goed, maar nachten wakker brak me ook op) Maar dan toch maar weer geven, dan sliep ze weer een paar uur en weer wakker.......!!

Bij de 2e ging het bijna vanzelf, ze sliep al heel snel door....HOERA!
Dus nu bijna geen nachtvoeding gehad
.
Wat ik wel nu doe is overdag toch een regelmaat erin houden. Dus om de 3 uur geven (of eerder) dit blijven volhouden, ook al slapen ze, dan maar wakker maken. Vanzelf word je hier soepeler in als ze goed drinken en 's nachts minder of niet komen. Ik had hier wel een half uur speling in. Als ik dacht je bent al weer lang wakker, gaf ik haar eerder. Dan hebben ze overdag in ieder geval genoeg gehad. Misschien komt je kindje dan 's nachts ook minder?!!   Maar het is altijd een gok, het ene kindje is het andere kindje niet.

Succes!
Groetjes mama van Yana en Meike

Dat is vervelend ja. Mijn zoontje kwam de eerste  2 weken gewoon elke 2 a  3 uur, dag en nacht. Daarna  kwam  er langzaamaan 's nachts langer tussen  te zitten, en werd het 2x keer per nacht.  Met een week of 14 ging ie regelmatig doorslapen. Nu (20 weken) komt ie sinds kort  weer regelmatig 1 of 2  x 's nachts :(    
Tja, ik ben bang dat er weinig in te sturen valt. Je moet natuurlijk proberen  overdag niet te lang tussen de voedingen te laten, zodat hij overdag iig genoeg binnen krijgt en het verschil tussen dag en nacht kan maken.  

succes en  ik hoop dat  er snel langere nachten komen!    

Terug
Bovenaan