bv bewaren

Hallo dames,

Ik probeer nu elke keer iets af te kolven voor als ik straks weer ga werken, aangezien ik niet veel bv meer heb probeer ik elke keer een beetje.
Het afbouwen gaat redelijk alleen heeft hij veel last van krampjes.
Nu vraag ik me af hoe ik in een keer kan stoppen met de bv, probeer 's ochtends en 's avonds er nog wel in te houden maar dat gaat toch niet zoals ik wil. 's middags geef ik ook nog de borst maar dat is echt minimaal en hij krijgt daarna ook nog een flesje.
Vanavond heb ik weer gekolft en kwam er uit 2 borsten samen 60 cc...
Nu wil ik deze beetjes het liefste in de vriezer bewaren maar hoe doe ik dat?waar kan ik het in bewaren en als ik het wil gebruiken hoe doe ik het dan weer ontdooien..

Ik zou graag een advies/ervaring van jullie willen

groetjes

p.s als hij een flesje krijgt drinkt hij al 200cc hij is nu 3mnd

Je kan de borstvoeding gewoon in van die hersluitbare ijsklontzakjes gieten. Dan kan je er steeds een beetje bij doen totdat het zakje vol is. Dan kan je gewoon elke keer de benodigde hoeveelheid klontjes uit het zakje drukken. Je kan dit ongeveer 3 tot 6 maanden bewaren in een -20C vriezer. Als je het wilt ontdooien kan je dat het beste gewoon bij kamertemperatuur ontdooien of in een flesje doen en dan in een flessenwarmer of in een pannetje met warm water. Je kan het eventueel ook in de magnetron doen (liever niet) maar dan wel op de allerlaagste stand en vaak tussendoor omschudden want de bv mag niet warmer worden dan 37 C anders gaan de beschermende stoffen kapot en in de magnetron wordt het snel te warm maar je met maar zo denken: in flesvoeding zitten deze stoffen zowiezo niet dus beter is het zowiezo.

Groetjes

Rachel

Hoi hoi,

Mijn voorgangster heeft al uitgelegd hoe je het kunt bewaren.
Vergeet echter niet dat je het niet te lang moet bewaren! Borstvoeding verandert namelijk van samenstelling gedurende de tijd. Het past zich aan aan de behoefte van je kindje.
Borstvoeding die je nu kolft kan over een maand of twee niet meer voedzaam genoeg zijn voor je kindje. Bewaar het dus niet al te lang.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik heb bewaarpotjes van Avent. Dat zijn 10 plastic potjes met inhoudsaanduiding erop. Er zitten  10 dekseltjes bij. Ook zitten er 2 dekseltjes bij met een schroefdop waar je een Avent flessenspeen of de Avent borstkolf op kunt schroeven.
Deze potjes kunnen in de vriezer, de magnetron en de vaatwasser en je kunt de datum op het potje zelf schrijven. Later kun je ze ook gebruiken voor groente-/ fruithapjes. Het hele setje kostte 15 euro.

Terug
Bovenaan