BV bij 4 maanden

Hoi,

Even een vraagje.

Sinds een paar dagen komt mijn dochter maar 4 keer per dag om te eten. Ik geef op verzoek en laat let goed op haar singalen als ze eten wil. Zijn er nog meer dames met 4 voedingen bij 4 maanden. Mijn dochter groeit goed en weegt nu 5900 gr.

Tips en opmerkingen zijn welkom.

Gr Bizu

Hoi Bizu,

Mijn dochtertje komt nog steeds 5 keer, maar sinds kort komt ze zo nu en dan ook maar 4 keer.
Maak je je zorgen dan? Zolang ze vrolijk is en goed groeit hoef je dat niet te doen, denk ik.

groet, Irene

Hallo,

Ik geloof dat het heel normaal is dat ze zelf aangeven dat ze rond die leeftijd minder nodig te hebben.
Zolang ze goede plasluiers hebben is er vaak niks aan de hand.
Andere baby's zitten tot 7 maanden nog op de 5 a 6 voedingen.
Ieder kind geeft zelf aan wat het wel of niet nodig heeft.  Een vriendin van mij, zit al vanaf 4 maanden op de 4 voedingen. Kleintje doet het prima.
Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je even langs het c.b.

Groetjes
Suus

Als ze op haar verzoek 4x drinkt en het goed doet, dan is het prima toch?
Kan best zijn dat ze over een paar weken weer wat vaker komt, dat is ook goed, ze regelen het zelf wel met op verzoek drinken.

Onze dochter van 16 weken wilde vorige week opeens maar 1 borst, terwijl ik normaal altijd 2 borsten voed. Na een paar dagen heb ik de lactatiekundige gebeld, omdat ik juist dacht dat ze rond deze tijd meer voeding nodig hebben. Volgens haar is het vaak zo dat, als kinderen een mentale of fysieke sprong maken ze daar hun energie in stoppen en eten dan even minder belangrijk is. Het kan dus zijn dat ze nu aan 4 voedingen genoeg heeft, maar ook dat ze straks weer meer wil eten. Tip: zolang je niet weet of het structureel is, misschien nog even extra kolven. Ik zat een avond met een hele boze baby omdat mama minder melk had...

Terug
Bovenaan