BV bij groot kindje en nog een vraagje..

Jim is 19 dec geboren en woog afgelopen maandag al 4610 gr. Nu moet ik hem soms overdag wakker maken om te eten. 's Nachts komt hij wel zelf om de 3 uur, om 23.30 of eerder en daarna dus 3 uur later. Daarna wil hij echter niet meer slapen en heeft last van z'n buikje. Dus ik vraag me af, krijgt hij niet teveel binnen? Zou hij niet al om de 4 uur moeten? Bij geboorte woog hij 4360 gr. Op 26-12 4240 gr, dus hij groeit goed...

Ik heb het idee dat hij die nachtvoeding niet nodig heeft.

Tevens de vraag voor degene die gestopt zijn met BV en naar FV zijn overgegaan, zijn jullie nu minder moe dan toen met BV? Heb je meer energie gekregen? Ik verlang zo naar energie, ben doodmoe. M'n zwangerschap was al zwaar en heb het idee dat ik helemaal niet bijkom nu. Ik wil de bv nog niet opgeven hoor, maar vroeg het me gewoon af.

Groetjes Sandra

ps ben zo blij met dit forum, bedankt voor het lezen en de reacties!

Hi meis,
Ik geef ook bv en heb de eerste weken echt op aanvraag gevoed, mijn meisje heeft gelukkig al vanaf haar geboorte doorgeslapen. Toen ze twee weken was werd ze twee weken lang iedere nacht wakker voor een voeding, maar nu slaapt ze weer.
Ik moest haar overdag ook wakker maken, maar ben daar op een gegeven moment mee gestopt. Ik voed nu om de vier uur, ongeveer en mijn meisje krijgt vijf voedingen per dag.
Gewoon lekker laten doen, vindt vanzelf wel een ritme.
Succes ermee
X

Oh ja,
Ik ben ook best moe, ik blijf ook na de eerste voeding lekker in bed liggen en slaap tot de tweede voeding, is niet voor iedereen een optie.
Misschien s'avonds een uurtje slapen op de bank, niet gezellig, maar ja wel lekker.
X

Onze dochter hebben we de eerste 2 weken ook elke keer wakker gemaakt voor de voedingen (bv). Toen we daar mee stopten ging ze ineens de hele nacht doorslapen. (scheelt ook al een stuk in de vermoeid heid).
Op dit moment ben ik de bv aan het afbouwen en ik merk wel dat ik steeds meer energie begin te krijgen.
Ik weet niet of dat komt doordat ik minder bv geef of omdat de kleine meid ondertussen ook al 10 weken oud is.
Gr, Heike

Terug
Bovenaan