Bv dilemma

Hey meiden, even een vraagje. Mij kleine man is nu 2,5 week oud. Ik geef bv, maar merk dat het me echt zwaar valt. Overal waar je leest en hoort wordt het alleen maar ontzettend gepromoot maar je hoort nooit dat het veel van je lichaam vergt en best tegen kan vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk, maar na een pittige bevalling, uiteindelijk ks lukt het me haast niet om en goed voor hem en goed voor mezelf te zorgen. Je moet zoveel eten en vooral drinken om het een beetje haalbaar te houden.
Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik heb net bezoek gehad van dr lactatiekundige... Isa is 5 weken en tot nu toe kolfde ik alles af. Daar ben ik helemaal klaar mee dus wil haar graag weer aanleggen. Kolven deed ik omdat ze te zwak was zelf te drinken... Geboren met 37wkn vandaar.... Maar nu blijken we.haar toch wel iets te veel te geven en haar huiltjes verkeerd te interpreteren... Ik ben nu aardig in de war maar kans is wel dat ze gelijk heeft... Als ik dacht dat.ze.honger had, had ze gewoon krampjes... Ik ga haar nu gewoon proberen goed aan te leggen... Hadden we net structuur met de fles haha... Maja.dat kolven trek ik nie meer. Als dit niet werkt, bouw ik de.bv ook af... Dan weet ik t nie meer... Echt lastig en intensief he!

Succes

Hoi hoi,

Het is logisch dat het je zwaar valt je moet nog herstellen van de bevalling en je kindje nog helemaal leren kennen. Ik ben zelf zwanger van nummer 3 en de eerste twee hebben volledige bv gehad tot 6 maanden en het valt niet altijd mee. Onze tweede zoon kon in het begin niet zelf uit de borst drinken en heb ik gekolfd en via vingervoeden voeding gegeven. Uit eindelijk vond ik het veel makkelijker om bv te geven want 's nachts flesjes klaarmaken is ook niet alles.

Ken je www.borstvoedingsforum.nl??? Super handig forum waar je tips en steun kan vinden ook als je het even niet meer ziet zitten met de bv.

Probeer te rusten als je kleine ook slaapt en vooral gezond eten is heel belangrijk!

Succes!

HI

Bij mijn eerste vond ik het in het begin ook pittig het geven van borstvoeding geven. Ik had toch ergens een sterke interne drive om door te gaan. Ik had af en toe het gevoel koe bella nummer 10 te zijn en voelde me echt gesloopt. na zes weken vond ik zelf wat meer ritme liet ik hem ook tussen de voedingen iets meer meute. Daarvoor reageerde ik veel meer op hem omdat ze zeggen voeden op verzoek. Toen ik iets meer ging voeden op ritme ging het veel beter.
Uiteindelijk heb ik 7,5 maand bv gegeven ondanks dat ik in het begin van mijn zwangerschap helemaal geen bv wou geven.
succes ermee.

Hoi,
Julia is nu 7,5 week en krijgt ook borstvoeding. Ik heb besloten dat ik ermee ga stoppen. Ik ga het heel langzaam afbouwen.
Ik ben er namelijk klaar mee. Het kost idd heel veel energie.
Ik ben al met al een uur kwijt met voeden en ze komt vaak nog om de 3 uur, dus dat betekend dat ik 2 uur iets zou kunnen doen.
Ik kan ook de rust niet vinden. Ik raak al gestrest als ik iets gepland heb staan. Hoe moet ik dat nu doen met voedingen enzo. Ik ben namelijk helemaal niet het type dat in het openbaar/met visite erbij borstvoeding gaat geven en om iedere keer te gaan kolven heb ik ook geen zin in.

Ik vind heerlijk, dat intense contact met Julia en daarom bouw ik het heel langzaam af en probeer de eerste en de laatste voeding verlopig nog te houden, maar overdag lekker de fles!

Succes!

hier hetzelfde dilemma, maar ik heb nu ook besloten om de bv af te gaan bouwen. ik slaap nog maar 4 uurtjes per nacht en ik ben zo verschrikkelijk moe, dat ik nu gewoon over m'n slaap heen ben. ik was sowieso niet van plan om maanden lang bv te geven, ik wilde ermee gestopt zijn voordat ik weer aan het werk ga. maar inderdaad, het kost zoveel energie! ik vind het ook super om te doen, doe het met heel veel liefde maar wil graag m'n lijf weer terug en ik wil graag een beetje rust. ik heb ook nog een zoon van 2 rond lopen en die heeft z'n aandacht ook nodig. respect voor de vrouwen die het zo lang vol kunnen houden, maar mij lukt het niet

Babbes: klinkt gek, maar wat fijn om te horen. Iedereen is zo druk met promoten dat het bijna 'raar' is als je het wel leuk vind maar de koek gewoon op is. Voel me idd zoals jij schrijft: wil mijn lijf terug. De ks was al heftig genoeg.

Geef nu ook 2 weken borstvoeding. Nou Ja borstvoeding? Hij weigert de borst. Vind het ook allemaal erg tegenvallen maar ik hoop dat ik m n draai nog ga vinden maar zo niet Dan houdt het voor mij ook ergens op!

Terug
Bovenaan