bv en allergie

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze Menno is ruim 5 mnd. Sinds januari ben ik min of meer op eigen initiatief begonnen met een koemelkvrij -dieet. Dat hielp wat, maar er kwam steeds meer bij waar hij niet tegen kon. Ik eet nu geen melk-/soja-/ei-/noten-/kip-/en visproducten meer. Ik ben zo langzamerhand een ervaren etikettenlezer (;-0.  We hadden afgelopen weekend feest, toen heb ik een stuk appeltaart op, hij had meteen last van zijn darmen de volgende dag......
Zijn er nog meer die hier last  van hebben en wie heeft er nog tips voor leuke/lekkere recepten? Ik heb wel e.a gevonden hoor, maar omdat je geen kaas mag en heel veel vleeswaren ook niet wegens toevoegingen, heb ik vaak zin in wat hartigs en kook ik wat gekruider. Daar reageert hij niet op.
Menno krijgt nu nog volledige bv, met 6 mnd mag ik voorzichtig beginnen met groente.

Groetjes,
Francien

Heb je hem al een allergie test laten doen. Dan kunnen ze met zekerheid zeggen waar hij allergies voor is.
Onderzoek heeft uitgewezen dat veel moeders (ten onrechte) denken dat hun kinderen een allergie heeft.

Hoi,
Baby's zijn niet echt te testen, je moet dat met niets eten/alles eten uitproberen. Dat heb ik gedaan en het was wel heel duidelijk. Als ik een keer smokkel, heeft hij meteen last van zijn darmen. Eerst licht, een beetje meer spugen, maar bij 2 stukken appeltaart, is het al flink winderen en spugen.  Ik heb dit bij de andere 5 nog nooit meegemaakt. Bij de 5e ben ik overgestapt op zure melkproducten, dat was voldoende maar hij reageert echt sterk. Ik snap je reactie wel, want vaak wordt id ook gedacht dat dat zo is, maar hier is er echt wel sprake van allergie.
Francien

Hoi Francien,

Heb je al eens gekeken op www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties? Op het speciale subforum 'allergie' kom je vast tips en informatie tegen waar je mee uit de voeten kunt.

Als je op zoek bent naar goede informatie over het introduceren van vast voedsel is het bijvoedingsforum, waar kinderdiëtist Stefan Kleintjes en lactatiekundige Gonneke van Veldhuizen regelmatig actief zijn,  een absolute aanrader. Bovenaan dat forum kun je o.a. een borstvoeding- en allergievriendelijk voedselintroductieschema vinden.

Succes!

Groetjes van Yvonne

Hoi Frasien,

ik ben van het zomer-2007forum maar zag je brichtje en wil toch even reageren. Op de website www.borstvoeden.info staan heel veel recepten geplaatst door moeders waarvan de kinderen een of meerdere allergiën hebben. Verder staan er ook heel veel ervaringen van ouders met allergiën en de dingen waar ze tegenaan lopen. Het lijkt me vor jou handig om hier eens te kijken.

Heel veel sterkte met menno!!!

groetjes van Marloes

Bedankt voor de tips. Ik heb alleen nog niet de tijd gehad om het rustig te bekijken.

Francien

hoi francien,

even voorstellen, ik ben missC (missy) en heb een dochtertje die net 6 maaanden is geworden en ook zijn heeft allergie. voor koemelk, soja, ei noten,  zaden en vis, schaal en schelpdieren. vooral op soja reageert ze heeel erg.   (ik had 1 keer vleeswaren met soja gegeten, hele nacht krampen en gelijk onder de uitslag en eczeem veeel erger)

Ik geef ook nogsteeds volledig borstvoeding, sinds een paar dagen zijn we begonnen met fruit en groenten en tot nu toe vind ze alles heerlijk!!
(er gaat nog niet veel in, maar ze vind het teminste lekker.)

Ik ben ook steeds aan het zoeken naar recepten en lekkere dingen. de sperciebonen en snijbonen komen mijn neus uit!!!!
ik wil eigenlijk graag lekkere recepten, maar ervoor gaan zitten om te zoeken komt er dan weer niet van, stom he!!!

ik zag een paar tips/sites staan dus ik ga zo even kijken!
groetjes Catinca

quote: missC reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2008 20:47:13'));

hoi francien,

even voorstellen, ik ben missC (missy) en heb een dochtertje die net 6 maaanden is geworden en ook zijn heeft allergie. voor koemelk, soja, ei noten,  zaden en vis, schaal en schelpdieren. vooral op soja reageert ze heeel erg.   (ik had 1 keer vleeswaren met soja gegeten, hele nacht krampen en gelijk onder de uitslag en eczeem veeel erger)

Ik geef ook nogsteeds volledig borstvoeding, sinds een paar dagen zijn we begonnen met fruit en groenten en tot nu toe vind ze alles heerlijk!!
(er gaat nog niet veel in, maar ze vind het teminste lekker.)

Ik ben ook steeds aan het zoeken naar recepten en lekkere dingen. de sperciebonen en snijbonen komen mijn neus uit!!!!
ik wil eigenlijk graag lekkere recepten, maar ervoor gaan zitten om te zoeken komt er dan weer niet van, stom he!!!

ik zag een paar tips/sites staan dus ik ga zo even kijken!
groetjes Catinca

Hoi Cathinca,

Wanneer is jouw dochter dan geboren? Menno is nu ook 6 mnd. Hij is van 31-10. Ik heb wel wat lekkere recepten. En als je goed oplet zijn er ook wel wat mixen die je kan eten (nasi-mix van improba, macaroni van knorr, bepaalde potten van chicken-tonight (alleen dan met ander vlees, want Menno mag in iedergeval geen kip). Op allergieplein staat ook wel e.a.

Menno vindt ook alles lekker, maar heeft wel liever groente als fruit.

Francien

Terug
Bovenaan