Bv en de pil

Hoi,
Teun is nu bijna 10 weken, en ik geef nog volledige bv. Ik ben  vandaag bij mijn huisarts geweest omdat ik zelf graag weer aan de pil wil (ben  bang om nu alweer zwanger te raken; en condooms hebben niet echt mijn voorkeur). Nu is mijn  HA  geen voorstander van de pil bij bv. omdat er een terugloop van melk  zou zijn. Als ik het echt wil; wil ze het wel voorschrijven (maar uit alles blijkt dat ze het niet eens zou zijn met die keuze).  
Ik wil  nog  voor langere tijd doorgaan met bv, heb nu eindelijk de slag te pakken  na veel 'beginnersproblemen'. Wie heeft er ervaring met de pil in combinatie met bv? En welke pil slik je dan?
Groetjes Wendy

Hoi!!!

De gewone (slik) pil wordt afgeraden ook ivm de hoeveelheid hormonen icm borstvoeding.
Als je perse voorbehoedsmiddelen wil gebruiken (buiten condooms om) ka je het beste een voorbehoedsmiddel gebruiken die maar uit 1 hormoon bestaat en dan nog de minimale hoeveelheid.
Orale-pillen vallen dus hier niet in.
Zelf was ik dus al op zoek gegaan (voor de bevalling) welke icm borstvoeding wel kunnen.
Ik ben uiteindelijk op Implanon terecht gekomen (staafje in arm) Ook de spiraal met en zonder hormonen is een optie.

Succes!!!

Volgens de gyneacoloog moet cerazette kunnen tijdens borstvoeding, bestaat maar uit 1 hormoon en slik je continue. Je hebt dus geen stopweek.
Zij vertelde dat andere pillen er inderdaad voor kunnen zorgen dat je melkproductie afneemt.
Ik heb alsnog besloten om het niet te doen omdat ik niet weet wat de hormonen in je melk en dus met je kleintje doen...

ik heb ook de minipil,cerazette.deze heeft geen invloed op de bv.je moet hem alleen wel precies na 24 uur slikken anders is ie niet veilig.ik ben inmiddels gestopt met bv en stap binnenkort weer over na de gewone pil,want ik heb een beetje moeite met consequent slikken
groetjes kari

Hallo,

Mijn HA is er juist te makkelijk hierin.Dat vind ik eigenlijk zo erg aan hem.
Tegen mij werd er ook verteld dat de pil geen optie is met het geven van BV en dat er idd zo'n pil bestaat met 1 hormoon die je exact op dezelfde tijdstip moet innemen.
Toen moest ik weer naar mijn HA en die vertelde me dat de verloskundige en CB veel te voorzichtig doen en dat de pil helemaal geen kwaad kan samen met BV.
Ben dus toen weer met de pil begonnen.Die zelfde pil die ik jaren heb geslikt.Na een week ben ik ermee gestopt omdat mijn borstvoeding er inderdaad van terug liep.Had erg weinig melk en Senne was steeds zo boos omdat ie zo weinig binnen kreeg.Sinds   dat ik met de pil gestopt ben heb ik weer gewoon stuwing(nooit gedacht dat ik wakker zal worden op een ochtend  en blij zal zijn met mijn stuwing)en heb weer meer dan genoeg melk.
En dit was mijn ervaring met de pil.Ik wacht er in ieder geval mee zo lang ik BV geef.En als het zo ver is dat ik wil gaan afbouwen,ga ik dan gewoon aan de pil.Is zo gebeurd ;)

hoi hoi

ik heb bijna 6 maanden borstvoeding gegeven en aan de pil gebleven
ben naar me huisarts gegaan en gevraagt om     weer met mijn   oude pil te beginnen hij rade dat af   want mijn oude pil bevat veel hormonen en die zou ik dan ook aan mij ukkie geven via de borstvoeding , wat tot gevolg zou kunnen hebben dat me manneke   dikke opgezette borstjes zou kunnen krijgen en dergelijke,   hij heeft me aangeraden om cerazette te gebruiken ,   die moet je op een vast tijdstip innemen elke dag zonder stop week .
ik gebruik hem nog steeds en   heeft geen effect op mij of op me melkproductie of op de kleine   , en ben er toch 99% zeker van dat ik niet zwanger wordt
99% aangezien de pil ook niet 100% veilig is   , wil je echt veilig dan geldt algehele onthouding hahahaahahah

dus gewoon vragen , nadeel is hij wordt niet geheel   door z&z vergoed   eige bijdrage is 6,94 per 84 stuks

ps
1 tablet cerazette   bevat : 0,075 mg desogestrel
overige bestandsdelen :wattervrije colloidaal silliciumdioxide, Q-tocoferol,
lactosemonohydraat , maiszetmeel, povidon , stearinezuur ,
hypromellose , macrogol 400,
talk en titaandioxide (E 171)

cerazette heeft geen invloed op de productie en kwaliteit van de moedermelk , Een kleine hoeveelheid van het werkzame bestandsdeel van cerazette
komt in de moedermelk terecht. Hierdoor kan de baby per kilogram lichaamsgewicht 0,01 tot 0,05 microgram van dit werkzame bestandsdeel binnenkrijgen maar er zijn geen aanwijzigingen dat dit een risico oplevert .
nou   je kan ook je huisarts om eventueel de bijsluiter vragen  

Terug
Bovenaan