Bv en de pil

Hoi,
Teun is nu bijna 10 weken, en ik geef nog volledige bv. Ik ben  vandaag bij mijn huisarts geweest omdat ik zelf graag weer aan de pil wil (ben  bang om nu alweer zwanger te raken; en condooms hebben niet echt mijn voorkeur). Nu is mijn  HA  geen voorstander van de pil bij bv. omdat er een terugloop van melk  zou zijn. Als ik het echt wil; wil ze het wel voorschrijven (maar uit alles blijkt dat ze het niet eens zou zijn met die keuze).  
Ik wil  nog  voor langere tijd doorgaan met bv, heb nu eindelijk de slag te pakken  na veel 'beginnersproblemen'. Wie heeft er ervaring met de pil in combinatie met bv? En welke pil slik je dan?
Groetjes Wendy

Hoi!!!

De gewone (slik) pil wordt afgeraden ook ivm de hoeveelheid hormonen icm borstvoeding.
Als je perse voorbehoedsmiddelen wil gebruiken (buiten condooms om) ka je het beste een voorbehoedsmiddel gebruiken die maar uit 1 hormoon bestaat en dan nog de minimale hoeveelheid.
Orale-pillen vallen dus hier niet in.
Zelf was ik dus al op zoek gegaan (voor de bevalling) welke icm borstvoeding wel kunnen.
Ik ben uiteindelijk op Implanon terecht gekomen (staafje in arm) Ook de spiraal met en zonder hormonen is een optie.

Succes!!!

Volgens de gyneacoloog moet cerazette kunnen tijdens borstvoeding, bestaat maar uit 1 hormoon en slik je continue. Je hebt dus geen stopweek.
Zij vertelde dat andere pillen er inderdaad voor kunnen zorgen dat je melkproductie afneemt.
Ik heb alsnog besloten om het niet te doen omdat ik niet weet wat de hormonen in je melk en dus met je kleintje doen...

ik heb ook de minipil,cerazette.deze heeft geen invloed op de bv.je moet hem alleen wel precies na 24 uur slikken anders is ie niet veilig.ik ben inmiddels gestopt met bv en stap binnenkort weer over na de gewone pil,want ik heb een beetje moeite met consequent slikken
groetjes kari

Hallo,

Mijn HA is er juist te makkelijk hierin.Dat vind ik eigenlijk zo erg aan hem.