BV en doorslapen wanneer???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn kleine is nu 4 maanden en ik geef volledige
borstvoeding. Ik wil dit graag proberen vol te houden tot in ieder
geval 6 maanden. Hij slaapt alleen nog niet door en als hij overdag een
flesje krijgt met bv dan drinkt hij maar ongeveer 100cc dus hij zit ook
nog steeds op ongeveer 7 voedingen per dag. Ik vroeg mij af of meer
mensen dit hebben/hadden en wat ze er aan hebben gedaan om dit te
veranderen en wanneer deze kindjes doorsliepen. En ook wanneer je
kindje doorsliep terwijl je volledige bv geeft. Ik weet dat ze minder
snel doorslapen als je bv geeft dan fv. En hielp het om pap te gaan
geven?

Hoi. Mijn jongste is nu bijna 6 maanden (hij is van 12 juli) en ik geef ook nog steeds volledige bv (al ben ik wel begonnen met wat fruit en groente wat ie overigens heerlijk vind haha..), maar die slaapt ook nog steeds niet door!!
Ik heb het daar soms best moeilijk mee want ik ben echt een slaapkop en kan er echt niet tegen als ik 's nachts wakker moet worden MAAR ik vind het belangrijk dat hij het beste krijgt en als dat betekent dat ik er 's nachts uit moet dan moet dat maar.. het is relatief zo'n korte periode...
Hij krijgt rond half 8 8 uur 's avonds de laastste voeding en de ene keer komt hij om 2 uur 's nachts maar er zijn ook nachten dat ie pas om 4 uur of 5 uur komt, en dan heeft ie natuurlijk een hele lange ruk gedaan.. Gelukkig gaat ie ook altijd na de voeding weer heerlijk slapen dus we komen allemaal wel aan onze uurtjes hahaha..
Je moet voor jezelf denk ik uitmaken wat je het belangrijkste vind..Doorslapen of je kindje bv geven.. En ik denk dat als je fv gaat geven je nog geen garantie hebt dat ie doorslaapt...
Je moet maar zo denken dat tegen de tijd dat ze een jaar of zo zijn, ze dan vast wel doorslapen
Gr. Anne-Marie

Hi Dames,

Wil eigenlijk helemaal niks zeggen hoor van dat doorslapen, ik heb onze dochter negen maanden bv gegeven, en ze sliep door vanaf d'r geboorte.
Twaalf uur laatste voeding en 's ochtends moest ik haar wakker maken, keer niet gedaan, was het tien uur, was wel lekker.

Het is bij ons gaan veranderen toen ze op die stomme wijk zeiden dat ik de laatste voeding af moest bouwen, nu is ze al meer dan een half jaar aan het spoken. En ze kreeg ook al vanaf haar zes maanden fv, ik dacht ook, ja vult beter, nee hoor gewoon komen 's nachts.
X

Ik denk ook dat het gewoon per kindje verschilt. Onze oudste sliep na 2 weken op borstvoeding gewoon door. Onze tweede baby is nu 4 maanden en slaapt nog steeds niet door op 6 borstvoedingen per dag. Nu moet ik wel zeggen dat als ik haar om 23.00 uur nog gaf, redde ze het tot een uur of 7.30 maar nu krijgt ze om 20 uur en gaat dan zo lekker slapen dat ik haar niet wakker wil maken. Dus dan maar eruit om een uur of 3. Ik vind het niet zo erg. Ik voed haar in bed en na een kwartiertje gaat ze haar bedje weer in en slapen we allemaal weer lekker door.

Terug
Bovenaan