BV en doorslapen wanneer???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn kleine is nu 4 maanden en ik geef volledige borstvoeding. Ik wil dit graag proberen vol te houden tot in ieder geval 6 maanden. Hij slaapt alleen nog niet door en als hij overdag een flesje krijgt met bv dan drinkt hij maar ongeveer 100cc dus hij zit ook nog steeds op ongeveer 7 voedingen per dag. Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben/hadden en wat ze er aan hebben gedaan om dit te veranderen en wanneer deze kindjes doorsliepen. En ook wanneer je kindje doorsliep terwijl je volledige bv geeft. Ik weet dat ze minder snel doorslapen als je bv geeft dan fv. En hielp het om pap te gaan geven?

Hoi

Mijn kleine meid ging opeens doorslapen toen ze ongeveer 4,5 maand was.
Eerst sliep ze van 9 tot 5 en later werd 5 uur steeds wat later.Nu slaap ze zo'n beetje van 8 tot 8,maar nu is ze alweer 7,5 maand.

Ik heb geen pap geprobeerd.Dus dat weet ik niet.

Groetjes Jessica

Hoi,
ik denk dat wij gewoon mazzel hebben met onze dochter want zij sliep al vrij snel door, met 3 maanden. Zij kreeg ook volledige bv. Helaas tips heb ik niet voor je, ze geven zelf aan wanneer ze geen nachtvoeding meer willen.
Ik hoop dat het snel is  voor jou,
gr. van Sonja

Hoi,

het scheelt echt per kind hoor. Mijn oudste sliep met twee weken al door en kreeg toen nog volledige bv. De tweede kwam een keer per nacht en sliep pas door toen we met 3,5 maanden op flesvoeding waren overgestapt. Dat was een echte hongerlap want hij kreeg voeding voor hongerige baby'sm et johannesbroodpitmeel erdoorheen. En Stijn is nu bijna zeven maanden alweer (wat gaat het vlug) en die komt meestal nog twee keer per nacht. Vannacht trouwens maar één keer. Ach, ooit gaan ze doorslapen. En tot die tijd maar proberen zoveel mogelijk te genieten van die momenten waarop een volkomen tevreden mannetje bij me drinkt.

Groetjes van Marloes

Ik zou ook wel eens wat wondertips willen voor het doorslapen, Birgit is nu dik 6 maanden en die heeft er echt geen kaas van gegeten. Ze komt gewoon om de 2 a 3 uur 's nachts . (enorme plasluier in de morgen) Ik wordt er echt ZOOOOO moe van, dikke wallen hier.
Ik heb ook wel eens gelezen, gewoon laten huilen en dan leren ze het wel af, nou dat wordt hier 1 groot drama! Het scheelt dat ze ook al sinds half oktober alle verkoudheden gehad heeft die er zijn, en blijft snotteren, daar is ze ook onrustig van en er komt nu ook een tandje door. Ik ben echt met r aan het sjouwen 's nachts. Overdag slaapt ze de laatste dagen iets meer, maar daar is ook geen touw aan vast te knopen...
Nu mijn vriend weg is, laat ik haar ook maar wat meer bij mij in bed slapen (ik wordt soms toch 1,5 u na de voeding wakker met haar nog in mijn bed) want van dat heen en weer lopen ben ik helemaal klaarwakker en nu val ik wel wat eerder weer in slaap.
Gelukkig werk ik 3 dagen en kan ik mijn gedachten op wat anders zetten.
Ik kijk iig met smart uit naar de nacht dat het doorslaap wonder gaat gebeuren!

Evelien

mijn dochtertje sliep ook niet door rond de 4 mndn, elke nacht kwam ze (gelukkig maar ) 1 keer maar omdat ze vrij ehhhmmm stevig is ( inmiddels 6.5mnd en 10kilo) wilde ik echt van die nacht voeding af, ze had het totaal niet nodig namelijk. Elke nacht als ze begon te huilen dan liet ik haar op mijn vinger zuigen (speen wilde ze niet) in het donker en doodstil ze protesteerde af en toe wel maar uiteindelijk viel ze toch steeds in slaap soms pas na een halfuur , de drang was groot om haar gewoon te pakken en mn bed in te duiken maar ik heb het een week ofzo volgehouden en ineens sliep ze door, bij haar was het dus meer een gewoonte die doorbroken moest worden, elke baby is uniek en misschien helpt het bij jou helemaal niet maar je zou t eens kunnen proberen, t vergt wat doorzettingsvermogen maar ik slaap weer heerlijk!

succes

( ps bij mn eerste werkte dat niet hoor, maar uiteindelijk bij 7mndn sliep ze ook door al was ik toen wel met de bv gestopt)

Hoi!
Ik geef nu 7 1/2 maand bv en pas sinds 2 weken slaapt ze door, nog wilt ze wel eens 's nachts wakker worden en wat drinken. Van andere moeders weet ik ook dat het soms lang duurde voordat de kleine doorsliep.
Sommige geven de laatste voeding fv en dan willen ze wel doorslapen...
Succes!
groetjes

Mijn zoon (27-9-2007) slaapt eigenlijk als door sinds hij enkele dagen oud was. Wel gaf ik aanvankelijk de late voeding pas rond middernacht en de eerste al heel vroeg in de ochtend (tussen 5 en 6). Toen hij 2 maanden was werd hij steeds later wakker (nu zelfs pas rond 9 uur). De late voeding ben ik langzaamaan ook steeds vroeger gaan geven. Nu krijgt hij de laatste voeding tussen 20 en 21 uur en hij blijft gewoon lekker lang slapen als hij de kans krijgt. Wel krijgt hij af en toe al om 6.30 uur zijn voeding als ik er zelf vroeg uit moet, maar dat verandert verder niets aan zijn eigen ritme.

Terug
Bovenaan