bv en geen poepluiers?

Mijn zoontje Hugo  van bijna 14 dagen oud krijgt borstvoeding. Sinds gisteren is hij meer hongerig en wil hij elke kleine 2 uur drinken. Ik dacht misschien een late regeldag?! Natuurlijk heb ik hem elke keer aangelegd als hij hier om vroeg. Alleen hij heeft nu ook al anderhalve dag geen poepluier meer gehad. Wel kletsnatte plasluiers. Ik lees overal dat je minimaal 2 of 3 poepluiers moet hebben per dag als je babietje zo klein is.
Moet ik me zorgen gaan maken? Of is mijn mannetje gewoon aan het groeien en verteerd hij de moedermelk al optimaal?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Een nieuwbakken mama,
Linda
 
Hoi Linda,

Is helemaal niet erg hoor. Ik heb wel eens gehoord dat als je zoon bv krijgt hij een week lang geen poep broek kan hebben.
Hij krijgt dan precies genoeg binnen zodat alles verteerd wordt en das alleen maar mooi.
Ipv dat hij dan poepbroeken heeft plast hij alleen maar veel.
Dus eigenlijk doen jullie het hartstikke goed zo!!!

Groetjes Ab
 
Hoi Lynda,

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, je zoontje doet het geweldig, hij moet geloof ik minimaal 6 plasluiers per dag hebben. En als je borstvoeding geeft kan een poepluier wel een week wegblijven. Anouk van mij had ongeveer elke 4 dagen een poepluier, maar soms ook een week niet en soms 2 keer op een dag. Pas als je merkt dat hij moeite heeft met poepen of dat het pijn doet moet je aktie ondernemen.
Succes ermee
 
Hoi,

Volgens mij kan het helemaal geen kwaad. Mijn zoontje had in het begin wel regelmatig een poepluier. Toen hij ineens 4 dagen een poepluier had heb ik toch maar even met het 0900 nummer van het consultatieburo gebeld. Daar zeiden ze dat het totaal geen kwaad kan, zolang hij maar wel voldoende plast. Ik geef nu nog steeds borstvoeding (hij is inmiddels 5 maanden) en soms poept hij gewoon een week niet.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan