bv en ik ben ongesteld geworden???!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Mijn zoontje is bijna  6 1/2 maand. Ik geef nog zeker 3 voledige bv per dag en dan ook nog één borst als toetje, wat soms zelfs 2 borsten is. En nou ben ik vanmorgen ongesteld geworden????
Ik ben bang dat nou mijn borstvoeding terug loopt.
Ik wilde eigenlijk gewoon bv blijven geven, of betekent dit niet altijd, dat de bv terugloopt?

Groetjes Suus

Hoi,

Met borstvoeding is alles mogelijk, sommigen hebben met 6 weken al weer een cyclus, anderen pas na 2 jaar.
Menstrueren wil helemaal niet zeggen dat je geen borstvoeding meer kunt geven hoor! Het komt wel bij veel moeders voor dat ze rond de eisprong en/of rond de menstruatie een productiedip(je) hebben, maar dit hoeft niet. Gewoon op verzoek blijven voeden dan is er niks aan de hand.

Ik kreeg m'n cyclus terug toen Hannah ongeveer 15 maanden was.
Ik heb zelf nooit een dip gemerkt, maar heb eigenlijk maar één menstruatie gehad tijdens de borstvoeding, was daarna meteen weer zwanger, helaas een miskraam met 11 weken, daarna geen menstruatie gehad, maar nu wel weer zwanger. En Hannah krijgt nog steeds borstvoeding! Kan allemaal...(door zwangerschap kan je productie trouwens wel echt teruglopen (maar hoeft niet) en daar is dan niks aan te doen, komt door de zwangerschapshormonen).

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 15 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hoi,

ik ben ook een van de pechvogels die ondanks volledige borstvoeding na een paar maanden al weer ongesteld is geworden. En wat de borstvoeding betreft: mijn zoontje is nu ruim zestien maanden en krijgt nog minimaal drie borstvoedingen per etmaal. Van een productiedip heb ik geen last gehad en anders komt hij vanzelf wel wat vaker voor een voeding.

Groetjes van Marloes en ik hoop dat je nog lang door kan blijven voeden, ik blijf het zo bijzonder vinden.

Hoi Suus,

Ik geef volledige bv en mijn zoontje is nu 6 maanden. Ik ben 2 maanden na de bevalling weer ongetseld geworden en ben het nu elke maand keurig op tijd!
En ik heb wel last van een bv dip als ik het ben! Ik merk het ook aan mijn zoontje die lekker aan het vechten is met de borst, en hij heeft nu 2 tandjes dus je kan je wel voorstellen hoe gezellie het is rond mijn menstruatie
Maar zodra mijn menstruatie (bijna)voorbij is dan staan mijn borsten weer op springen!

Groetjes Nesie

Terug
Bovenaan