Bv en kv combineren tips?

Hallo moeders!

Ik geef borstvoeding en ondertussen net weer aan het werk maar ik heb gemerkt dat ik gewoon niet 2 volledige voedingen af kan kolven voor de opvang dus ik ga best wel in d knel komen..
Nou wil ik nog niet stoppen met bv en dacht dus aan combineren.
Iemand ervaringen mee en tips?

Ik doe dit ook op het moment. Al is mijn reden dat ik nu de bv aan het afbouwen ben. Maar het idee is natuurlijk hetzelfde. Overdag krijgt mijn dochter nu kv en de ochtend (tussen 6.30 en 7.30), avond (19 en 23 uur) en s nachts geef ik nog borstvoeding. Ik heb een tijdje overdag nog de afgekolfde melk die wij nog in de vriezer hadden gegeven.

Ik heb ongeveer 1 maandje aan combi-voeding gedaan, had inderdaad precies hetzelfde. Maar ook liep mijn productie erg terug door twee x het coronavaccin + eerste menstruatie. Het was daarna niet meer te doen om het volledig te kunnen geven helaas… Baalde ik erg van. Maar gelukkig maakte het voor haar geen verschil, borstvoeding of flesvoeding (als er maar eten uitkomt hahaha).

Ik zou de eerste voeding na de nacht sowieso borstvoeding blijven aanbieden omdat je in de nacht meer produceert. Verder is het een beetje aanvoelen denk ik :).

Wat ik je wel als keiharde tip wil meegeven: Wanneer je rond de 3/4 maanden borstvoeding geeft kan je productie nog niet mega stabiel zijn (ookal lijkt dit wel zo:)) waardoor je als je 50/50 wilt doen en je alleen 2-3x kolft op je werk, je melkproductie heel erg omlaag kan gaan schieten en je steeds meer flesvoeding zal moeten gaan geven. Dus het kan nodig zijn om voorlopig extra te kolven in de avond/ochtend/tussendoor zodat je borsten extra gestimuleerd blijven worden.

Ik heb tot 3 maanden volledige borstvoeding gegeven. Daarna tot 8maanden ochtend avond en nacht voeding.
Heb eigenlijk geen tips ging vanzelf goed.
Alleen als je af bouwt om en om zodat je borsten niet overvol raken.

Terug
Bovenaan