Bv en/of Fv

hi dames effe een vraag , ik geef mijn zoon bv en fv is dat wel goed? ,want ik krijg het gevoel dat hij niet genoeg heeft aan bv en maakt ik niet al teveel fv volgens de kb moet hij al 120 ml( door zijn grootte en gewicht) hij is pas 1 maand op maar geef hem niet zoveel geef soms 90 of 60ml
wordt vooral in de nacht om het uurwakker en geef ik dus alleen in de nacht bv.
ik hoop dat ik het goed doe ,
wat denken jullie??

Hoi hoi,

Zijn hier sinds een paar dagen overgestapt op fv.
Britt is nu goed 2 weken en ik heb 2 weken lang gemarteld met bv.
Bij mijn zoontje verliep de bv vlekkeloos, maar bij Britt had ik echt open vleeswonden op mijn tepels en dit heelde niet, dus was bv uiteindelijk geen haalbare kaart.
Heb haar gisteren laten wegen op het cb en ze weegt nu 4165 (10 gram boven haar geboortegewicht).
Britt krijgt nu 100 cc fv op 7 voedingen.
Ze mag idd ook 120 aangeboden krijgen maar dat is nog iets teveel van het goede.

Het advies van het cb zal ook bij jou gebaseerd zijn op zijn lichaamsgewicht en zal dus neem ik aan ook kloppen, dan lijkt mij 60 cc wat aan de weinige kant.
Misschien kun je proberen om hem voor de nacht een 100 cc fv aan te bieden en te kijken hoe lang hij daar op weg blijft.

Als je twijfelt gewoon nog even overleggen met het cb zij kunnen je vast voorzien van een goed advies.

succes

Ook ik geef bv 3x pd en fv 3x pd, 130 tot 150 cc per keer. Laatste voeding geef ik fv 150 cc en dan slaapt ie minimaal 5 uur door. hij is nu 5 weken en 5500 gram, grote baby dus :)
voor de rest eens met edith, 60 cc lijkt mij erg weinig.

Ik ben nu helemaal overgestapt op fv..(tm 5w volledig bv gegeven,en 2w afgebouwd)
Alysha is nu bijna 8w en weegt 3945, ze krijgt 6x 135ml fv..heb sinds 2 dagen andere voeding voor tegen de krampjes,die is iets dikker en merk dat ze daar meer moeite voor moet doen om het hele flesje op te drinken, maar zodra dat goed gaat ga ik 5x 165ml proberen.
60cc lijkt me ook wat weinig, ik zou ook een voeding van 100cc voor de nacht proberen..
Want als je zelf om het uur moet voeden snachts gaat het je opbreken lijkt me..
Ik ben gestopt met drinken aan de borst omdat ze steeds in slaap viel, daardoor kwam ze ook heel vaak, omdat ze steeds niet genoeg kreeg..
En daarbij was de regelmaat heel ver te zoeken,en werd ze heel huilerig..en nu heb ik een heerlijk makkelijk en tevreden meisje!
Je kunt evt ook proberen af te kolven en het via de fles te geven, zo weet je precies wat hij binnenkrijgt..
Succes en hopelijk vind je snel je weg waarin het voor jullie beide het prettigste is!

Hoi hier een fv mama
Wel een tip
Verhoog niet ineens naar 120 ofzo doe het in stapjes van max 20 cc

Onze kleine meid is nu 6 weken weegt 4025 en drinkt 6x 140 vaak op soms wat laten staan
We zijn dinsdag begonnen met verhogen weer gem om de 4 uur

Succes het blijft altijd zoeken hè
Hult de kleine veel of os het allees korte tijd tussen de drink momenten?

Dank je dames zal effe nog de cb bellen, moet er wel binenkort naar toe en hoop dat hij wat meer cc (FV) mag met zijn gewicht was voor het laatst bij het wegen 4720gr , en we zijn wel 2 weken verder
bv zal ik ook maar nu extar geven

Terug
Bovenaan