BV en ontlasting

Hallo moeders,

Mijn zoon van 10 weken oud, houd sinds kort zijn ontlasting vrij lang op. Eerst was het om de 2 dagen, toen vier, maar nu heb ik al vijf dagen geen vieze luier gezien. Hoe lang kan dit uitblijven?
Ik weet dat dit bij borstvoeding niet uitzonderlijk is, maar eerst deed hij dit niet. Klopt het dat dit zo geleidelijk gaat?

Hoeveel drinkt een borstvoeding baby eigenlijk per keer ongeveer?
Als hij zo de borst krijgt drinkt hij ongeveer 15/20 minuten. Dan kan ik het dus niet bijhouden. Als hij een flesje afgekolfde melk krijgt, drinkt hij soms maar 120 cc.
Hij krijgt 6 a 7 voedingen per dag.

Groetjes, Patricia

Hoi,

Mijn dochter krijgt ook BV (nu ook al bijvoeding erbij) eerst poepte ze iedere dag, toen een aantal keer om de 5!!! dagen. Erg veel en heel erg stinken en daarna weer iedere dag of om de dag. Toen ze eerst dagelijks poepte was het echt van die dunne, daarna werd de poep dikker. Misschien komt het door die verandering.
Als je baby aan de borst drinkt kun je er van uit gaan dat het genoeg is, wil je toch weten hoeveel hij drinkt dan kun je voor de voeding en na de voeding wegen.

Mijn zoon poept ook niet iedere dag, is helemaal niet erg hoor!
Wat eruit moet komt er echt wel uit!

En voor en na een voedingen wegen kan je eens doen, maar ik zou dat niet iedere dag gaan doen. Als (sorrie nou weet ik niet meer of je een zoon of dochter hebt...)
hij/zij eens ik keer wat minder drinkt kan je daar alleen maar heel erg onzeker van worden. Als er maar genoeg plasluiers zijn en je kindje tevreden is, doet hij/zij het prima!

En uit een flesje drinken, gaat sneller dan uit de borst. (makkelijker)

Op borstvoeding.com kan je ook allerlei nuttige informatie vinden.

Groetjes!

bij de middelste duurde het eens meer dan twee weken! Begon me toen toch ook wel zorgen te maken. De huisarts vertelde me toen dat het helemaal geen kwaad kan. Alleen een teken dat de borstvoeding precies is afgestemd op je kindje en hij er helemaal geen afvalstoffen aan overhoudt.

Judith

Terug
Bovenaan