BV en op 'stap'

Hi dames,

Ik geef nu 3 weken borstvoeding en ik ga volgende week zaterdag weer een keer 'op stap' met mijn vriendinnen. Nu wilde ik de voeding van 18u doen en dan gaan tot +/- 00.00u. Mijn vriend kan dan BV met de fles geven voor de voeding van 21u. Maar hoe doe ik dat met mijn volle borsten? Ik zie het niet echt zitten om in de stad te gaan kolven...

Sowieso hoe doen jullie BV mama's dit? Ik hou van een borreltje op zijn tijd, maar dat gaat nu ook niet. Iemand tips?

Groet, Suzanne
 
Ik heb nooit lang borstvoeding gegeven, dus echt veel ervaring heb ik niet. Maar op stap gaan deed ik
niet na 4 weken, dan zit er nog zo weinig tijd tussen de voedingen. Prima om vast te beginnen met het oefenen met de fles, maar het is niet gezegd dat dit gelijk goed gaat.
En alcohol drinken deed ik ook niet toen ik borstvoeding gaf.
 
Als ik een paar uurtjes van huis was kolfde weer als ik thuis was, dat ging prima. Maar ik weet natuurlijk niet of jij veel last hebt van stuwing, ik zou iig genoeg mamapads meenemen naar de expositie :) Maar 4 uur moet wel kunnen denk ik . Met 4 weken is het ook goed om te oefenen met de fles als ze verder goed uit de borst drinkt.
Ik zelf dronk wel 1 wijntje met speciale gelegenheden maar zeker niet meer dan 1. Ik vind dat wel kunnen maar dat is maar net hoe je er zelf tegenover staat.
 
Het wijntje niet te dicht op een volgende voeding drinken, maar zo dicht mogelijk na een voeding. Hebben de kleintjes er het minste last van. Hoelang wil je BV blijven geven en waarom?
 
@Bettie 76 Hoelang wil je bv geven en waarom?? Nou tot je het zat bent en omdat bv het beste is voor je kindje?? (mijn bescheiden mening) Ik vind dtt wel een rare vraag, of interpreteer ik dit soms verkeerd?
 
ik drink nu al ruim een jaar niet meer en mis het niet echt... dus kan je daar niet bij helpen... mijn zoon is nu 5,5 maand en ik kan makelijk 4,5 uur zonder te kolven... misschien zou ik nog wel langer kunnen,... nog niet hoeven proberen...
succes... en inderdaad denk als een net na vertrek een wijntje of zo drink dat het niet zo veel problemen kan geven... en anders kan je ook altijd zegen dat als je thuis kom dat je eerst allen een keer helemaal leg kolf en dan pas voed... dan zit het er zekker niet in.... teminsten dat heb ik ook te horegen gekregen na mijn opperaties... dus tja... heb toen 2 keer gekolft... maar goed dat was om de verdovingen en zo er uit te krijgen...

ik zit nu hard na te denken... heb tijdens mijn zwangerschap ergens gelezen dat je na x aantal uur de alcahol uit je melk was... maar weet niet meer waar... ga even verder na denken... ben allen bang dat het in een van de boeken staat die ik uit heb geleende...

over der vraag van Bettie... ik snap wel dat je het vraag... heb zelf ook op een gegeven moment de vraag gestelde om dat ik van zo veel mensen horden dat ze van plan waren om met x manden of weken wilde stoppen en van sommig juist dit als reden gaven... dat ze niet hoeft te kolven als ze gingen stappen of dat ze weer konden drinken... het is iets heel personelijks.... waarom en waneer je stop.... maar ook ik vind het wel interesant waarom en wat in verhouding de gedacht vooraf was... en hoe dat den kan veranderen...

veel plazier en hoop dat ik kon helpen
 
Hoi, ik heb tot nu toe tussen de 9-15mnd bv gegeven bij mijn zoontjes en nu mijn meisje alweer 8mnd, ik ga dus eigenlijk tijdens de bv-periode maar 2x weggeweest. laatst ben ik een dagje uit geweest met mijn jongste zoontje en toen heeft mn man pap en fruit gegeven (een flesje weigerd ze) en heb geen last gehad van mn borsten! (en toen mn middelste zoontje 4mnd was, voor een concert, toen heb ik tussendoor gekolft) Maar goed je bent nog maar net begonnen natuurlijk dus dan heb je sneller last van stuwing, je kan natuurlijk gewoon je kolf meenemen(voor het geval dat..met volle/pijnlijke borsten zitten is niet leuk), je kunt bij het eten ook wel een glaasje wijn nemen, op borstvoeding.com kun je zien hoelang een glas alcohol erover doet om je lichaam(melk) uit te zijn.

Je bent ondertussen natuurlijk al weg geweest? hoe was het en is het goed gegaan?
 
Terug
Bovenaan