BV en schema?

Finn is nu 9 maanden en krijgt volgens mij te veel bv aangeboden. Hij drinkt ook af en toe heel kort. En komt 's nachts ook vaak om nog even bij te tanken en ook dan drinkt hij heel kort (mamahonger).

Ik ga nu overstappen op een ander schema, zodat ik minder vaak bv aanbied (hij dus langer moet gaan drinken om voldoende binnen te krijgen).

Zijn oude schema:

7.00 bv
7.30 boterham
9.00/9.30 fruit en bv
12.00 boterham
13.30 bv
17.00 groente
18.30 bv
22.00 bv
02.00 bv
05.00 bv

Vanaf vandaag ga ik het heel anders aanpakken:

07.00 pap (met bv of melk)
9.00/9.30 fruit
12.00 boterham + bv
17.00 warm eten + bv
18.30 bedtijd geen bv
22.00 bv

en hopenlijk 's nachts maar 1x bv

Ik wil vooral van die nachtvoeding af. Lijkt dit realistisch???

ik zou het aan het kindje zelf overlaten wanneer het wil drinken en hoeveel. En na je borst de vaste happen aanbieden.
Als je niet het idee hebt dat het 's nachts echt drinken is, kun je, als je een partner hebt, ook een tijdje proberen om niet aan de borst te leggen, maar je partner te laten troosten.
Je kunt ook je vraag stellen op borstvoedingsforum.nl, zat ervaringsdeskundigen daar.
Enne verder, wat heerlijk voor je moppie dat je al zo lang zelf voed!

Hoi Anoesj,
het wordt echt tijd dat je kleine leert dat het 's nachts geen tijd is om te drinken. Het is idd een goed idee om te troosten, door jou of door je man. Ik zou helemaal uitgeput zijn als ik nog steeds 's nachts op moest.

Hier is mijn schema voor mijn 9 mnd oude dochter:
6:30 bv +  half plakje brood
9:30 fruit
12:00 fles + 1 plakje brood (of pap)
15:00 kleine fles (120 ml) + koekje
17:00 groente
18:30 bv als toetje
19:00 naar bed!

Vanwege mijn werk heb ik bv overdag afgebouwd en dat werkt prima! De middagfles kan misschien ook al vervangen door sap. Soms krijgt ze om 16 uur ook nog een beetje sap.
Succes met doorvoeren van je schema, maar laat je vooral leiden door je kindje (behalve dan die nachten...)!
Yvonne

Terug
Bovenaan