bv en speen

Hallo Moeders,

Even een kleine vraag.
Zijn er moeders die naast borstvoeding ook een fopspeen geven?
Ik heb het idee dat mijn kleine een beetje last heeft van zuigbehoefte, maar het cb raad een speen af.
Omdat hij dan weer onrustig kan worden aan de borst.
Iemand ervaring??

Dank je,
Groetjes suus

Hoi Suus,

Mijn zoon Lucas krijgt nog steeds volledig borstvoeding (hij is nu 5 maanden) en ook een speen. Ik wilde hem eerst ook geen speen geven omdat ik van mensen hoorde dat dit problemen kon geven. Maar met acht weken merkte ik ook dat hij nog wel zuigbehoefte had.
Hij krijgt vanaf dat monemt zijn speen als hij er om vraagt. Dat is eigenlijk alleen als hij wat jengelig is. Hij heeft hem niet om te gaan slapen, dan spuugt hij hem altijd gewoon uit. Soms heeft hij hem ook twee dagen helemaal niet.
Bij ons heeft het totaal geen probleem opgeleverd met de borstvoeding.

groetjes Victoria

Hoi hoi,

Mijn dochtertje heb ik al een fopspeen gegeven toen ze 2 weken oud was, dit omdat haar zuigbehoefte erg sterk was en ik niet constant met mijn pink in haar mondje wilde zitten.
Nu is ze 6,5 maand en krijgt ze nog steeds borstvoeding en regelmatig haar fopspeen.
Ze heeft nooit last gehad hiermee. Ook had ze de eerste keer geen moeite toen ze uit de fles dronk (afgekolfde melk), ze was toen 6 weken.

hey.

ik heb de eerste 5 weken bv gegeven en toen had nathalia ook (af en toe) een speentje. mij werd het ook afgeraden, maar zoals mn voorganger al zei, de hele dag met je pink in haar mond zitten, word je ook niet vrolijk van.
bij ons gaf het geen problemen toen.

groetjes,do

Zifjon heeft 6,5 maanden bv gehad en kreeg ook in het begin een speentje, nu moet hij die niet meer want hij heeft zijn duim ontdekt. Hij heeft er nooit een verwarring door gehad.

gr van Mariska

wat is het toch jammer dat de cb's zo ontzettend slecht op de hoogte zijn van bv!!! om boos te worden gewoon.

De eerste 4 weken is het verstandiger om geen speen te geven, omdat dit een andere zuigtechniek is. Maar vanaf een week of 4 kun je gerust een speentje geven. Ik geef nu bijna 2 jaar bv aan mijn oudste en mijn jongste is van 30 april en krijgt natuurlijk ook bv. (ja je leest het goed, ik tandem). Beide meiden hebben een speen gehad, de oudste tot ze haar vingers ontdekte. Die had ook een enorme zuigbehoefte en er zijn mensen die dan zeggen borst erin, maar dan stromen mijn kinders over en krijgen ze buikpijn. Dus lang leve de speen.

liefs

Esther mama van Rêve en Leyla

ps een grote pluim voor het feit dat je nog bv geeft. op www.borstvoeding.com en www.borstvoedingsforum.nl kun je ook een heleboel info vinden over bv.

Wat is dat toch in deze wereld! Allemaal mensen die het er verschillende richtlijnen  op na houden!!! Ik wordt er een beetje niet goed van...pfff
Mijn kraamverzorgster zei nl dat de richtlijnen weer veranderd zijn en dat er helemaal geen tepel-speen verwarring is. Als je kindje goed aan de borst drinkt is er niks mis mee om een speen te geven.
Ik volg al sinds ik kinderen heb mijn gezonde verstand en tot nu toe heeft die het nog niet vaak mis gehad.
Ik heb nl bij alle twee mijn kinderen een speen gegeven: Bij Ilse (3 sept 2 jaar) na een week en bij Stan (4,5 maanden) na twee dagen! Hier niks geen tepel-speen verwarring!!!

Dus: lekker geven die speen hoor!!!

Liefs Jeske
mv Ilse (bijna 2) en Stan (4,5 maanden)

Bedankt voor jullie advies.

Uhh, ik probeer ook mijn gezonden verstand te gebruiken hoor.
Maar zelfs de mensen bij het borstvoedings forum raden het af.
Zodoende had ik liever de mening van ervaren moeders.
Tja en  omdat het mijn  eerste is, ben ik  gewoon voorzichtig.
En mijn klerine was ook onrustig aan de borst.
Maar dat is voorbij.
Dus ik probeer de speen. (alleen nu wil hij het niet, hahaha lachen hé)
Groetjes suus

Terug
Bovenaan