bv en water?

Hoi
Ik heb een vrolijk meisje van 3 1/5 maand. Ze krijgt volop bv. 5x p/d.
Nu het mooi weer is weet ik niet of ze genoeg vocht binnen krijgt. Kan ik haar ook water geven als het te warm is?
groetjes Liedje
 
Hoi Liedje,

Een baby heeft de eerste zes maanden in principe niets anders nodig dan moedermelk. Jouw melk is perfect afgestemd op de behoeften van je kindje, ook tijdens warme dagen; je kindje zal dan vaker bij je drinken om meer vocht binnen te krijgen. Je kunt je kindje dus gewoon wat vaker aanleggen. Het aanbieden van water naast de voedingen is niet nodig, het zou zelfs het vraag en aanbod kunnen verstoren. Lekker doorvoeden dus .

Succes!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Dat vind ik nu precies het makkelijke van bv! Zo lang je gewoon op verzoek voedt, kun je er bijna zeker van zijn dat je kindje binnenkrijgt wat hij nodig heeft. Bij warmer weer, wil een kindje meestal wat vaker drinken, mijn zoontje doet dat ook. Op die manier krijgt hij genoeg binnen.

Groetjes,
Helena
 
Hoi!
Geen water geven hoor!!
BV bevat vanzelf meer ''water'' als het warmer weer wordt.
Baby's vragen ook om meer voeding als het heet is, of anders gewoon vaker geven!
Alle bijvoeding, dus ook water, tast het beschermde laagje in de darmen aan, die zo mooi is opgebouwd door de BV.
Groetjes
 
Hoi,

Ik las in de Wij jonge ouders van deze maand dat een voedingsdeskundige wel adviseerde om kleine baby'tjes water erbij te geven als 't zo warm is als de afgelopen dagen.
Ik denk dat ik het zelf wel zou hebben gedaan, mijn zoontje krijgt ondertussen al wel extra vocht in de vorm van diksap of thee. Toen hij 2 maanden was heeft hij buikgriep gehad ook toen moest ik 'm naast de bv extra vocht geven en omdat hij last had van darmkrampjes kreeg hij ook altijd wat venkelthee. Bij mij heeft dat het vraag en aanbod niet verstoord.

Groetjes Kirsten
 
Je hoeft bij borstvoeding geen extra water bij te geven. Als je tenminste op verzoek voedt.
Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl
Daar staan ook verschillende topics over dit onderwerp. Daar wordt ook daar de vrijwilliggers van bv. de Vereniging Borstvoeding Nederland gezegd dat er geen water hoeft te worden bijgegeven.

Ik geef zelf ook geen water bij!

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
PS: Ik geef wel een fruithapje sinds een paar dagen (daar eet ze 3 of 4 hapjes van) voor de rest krijgt ze nog alleen borstvoeding.
En ze heeft de hele dag volle plasluiers, dus volgens mij zit dat wel goed.
 
PS: Ik geef sinds vorige week wel een fruithapje (daar eet ze 3 of 4 hapjes van) voor de rest krijgt ze alleen borstvoeding.
En ze heeft de hele dag volle luiers, dus dat zit wel goed volgens mij.
 
Terug
Bovenaan