bv/fv

goede morgen

ik zit even met een vraagje, ik moet volgende week weer aan het werk, pppfff geen zin, nu geef ik bv en mijn kleine jongen drinkt best veel op een dag, soms heb ik niet genoeg dan geef ik ook een flesje fv, nu gaat mijn man oppassen en dan moet ik aan het werk maar ik ben zo aan het vogelen hoe ik dat het beste kan doen, ik ga wel kolfen op me werk, maar ik zit er mee hoe dat thuis moet, als de kleine telkens honger heeft ja dan heeft me man een probleem, hoe doen jullie dat graag hoor ik wat tips

gr coby
 
Hoi Coby,

jammer dat je weer aan het werk moet, maar het is niet anders.
Over je probleem: heb je geen voorraad moedermelk afgekolfd? Mijn zoontje is 6 weken en ik ben daar nu al mee begonnen. Ook omdat ik straks aan het werk moet. Je kunt het in de koelkast bewaren (3 dagen), maar ook invriezen. Dan kan je man zo moedermelk geven uit de fles. (mag je alleen niet in de magnetron opwarmen!) Het is misschien wel kortdag, en ik weet niet of je op dit moment thuis bijkolfd tussen de voedingen door, maar wie weet heb je wat aan deze tip?
Succes!

Groetjes,
Brigitte.
 
Hallo,

Ja inderdaad een voorraadje aanmaken, zodat je man genoeg voeding heeft voor je zoontje. En anders toch proberen een schema in te bouwen, ik weet dat dat moeilijk is hoor!!

Nog even over de borstvoeding, je mag borstvoeding warm maken in de magnetron. De keuringsdienst van Waren heeft dit getest en getest en het maakt geen verschil of je het in de flessenwarmer warm maakt of in de magnetron.

Groetjes van Mieke (mama van Lotte)>
 
Is dat zo Mieke? Dat is nieuw voor me, ik heb het nog nergens gelezen. Ik lees wel overal, dat het qua opwarmen geen kwaad kan, maar dat de antistoffen kapot gaan in de magnetron en dan is het effect van de moedermelk dus weg. Lijkt me zonde van al dat afkolven, maar misschien is juist dat wel getest door de keuringsdienst van waren en blijkt dat van die antistoffen een fabeltje?

Groetjes,
Brigitte.
 
Nee, hoor. Dat van die antistoffen is wetenschappelijk bewezen. Je kunt de borstvoeding wel verwarmen in de magnetron, zelfs dan is het nog beter dan kunstvoeding. En als je niet wilt dat de antistoffen verloren gaan in de magnetron moet je een magnetron hebben die heel nauwkeurig en geleidelijk opwarmt. De borstvoeding mag namelijk nergens warmer worden dan 50 graden en de meeste magnetrons kunnen dat niet. Wat ik altijd doe is een bakje warm water uit pakken en daar dan het flesje in houden om het op te warmen. Gaat net zo snel.

O ja, ik werk 3 dagen en kolf 2 keer per dag (Toon is nu 7 maanden).
Groetjes,
Masja
 
Nou bedankt voor de tip Mieke en Masja, want ik dacht echt dat dat niet kon. We hebben speciaal een flessenwarmer ervoor gekocht. Dat is ons ook aangeraden door een lactatiekundige, vandaar dat ik er zo verbaasd over ben.

Groetjes,
Brigitte.
 
Terug
Bovenaan