Bv: inplaats van 1/2 uur na 15 min niet meer aan het drinken te krijgen

Hoi mama's,

Ik weet het ff niet meer.

Mijn zoontje is 7 1/2 maand en krijgt nog steeds borstvoeding.
Ik geeft hem 4 voedingen per dag en 1x fruithapje.

Bij de eerste borstvoeding drinkt hij gewoon zoals hij normaal ook altijd deed, dat wil zeggen, 20 minuten aan de ene kant, +/- 10 tot 15 min aan de andere kant.

Nu de laatste week (ruim een week eigenlijk al), heeft hij bij 10 min de ene kant en max. 5 - 10 min aan de andere kant genoeg. Hij draait zich dan om en met ik vechten om hem weer op z'n zij te krijgen en te laten drinken. Meneer wil echt niet meer.

Hij is wel tevreden en heeft goede plas/ poepluiers, maar toch voelt het niet lekker bij me. Ik wil ook echt dat hij 1 borst goed leeg drinkt omdat ik anders bang ben dat mijn borsten een keer ontstoken raken. Daarnaast zou ik graag de bv nog even door zetten, en op deze manier ben ik bang dat het bij mij misschien gaat terug lopen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips en misschien weet iemand of dit normaal is. Op het cb gaven ze geen antwoord omdat ze het niet wisten.

Al vast bedankt en ik hoop dat iemand een idee heeft. Misschien moet ik me gewoon niet druk maken, maar ik hoor het graag (ik heb geen moeder meer dus ik kan het  aan uit eigen kring vragen....).

Poeh wat een verhaal hé.

Groetjes,
Nancy

Hallo mama Nancy...

Als babies minder gaan eten..kan t zijn dat ze in een sprongetje (zie het boek Oei oei..ik groei) naar een volgende fase zitten...en met 6,5 maand kan dat inderdaad wel eens kloppen...en dat duurt dan maar even...en dan pakken ze t gewoon weer op....vaak gaat t ook gepaard met minder willen slapen en wat hangerig en huilerig zijn.

Wat t ook kan betekenen is dat je kleintje gewoon  aangeeft dat t wat anders wil proberen...vaak kunnen wij wel plannetjes hebben...maar  uiteindelijk  geven zij aan wat ze willen...alleen moeten wij proberen ze te begrijpen...  
Met 6,5 maand mogen ze al wat meer vast voedsel...dus probeer eens een groentehap...of wat pap....naast het fruithapje wat je nu geeft.

Ä°k hoop dat je er wat aan hebt....succes!
Wendy

oh ja...en je hoeft je niet druk te maken over een evt. borstonsteking als de borst niet word leeg gedronken...je lichaam past zich ook langzaam aan...en als de aanmaak minder word in tijde dat er minder trek is...is ook normaal...en zodra je kleintje weer volop wil drinken...past je lichaam zich ook weer aan.
Zo heeft t bij mij althans altijd goed gewerkt.

Wendy

Terug
Bovenaan