BV, kolven en flesjes!

Hey moeders, hoe is t met jullie? Hier alles goed! Casper is alweer ruim 12 weken, wat vliegt de tijd! Gisteren mijn eerste werkdag gehad, ging goed! En daarna alweer lekker weekend!!

Ik geef nog steeds volledige bv. Nog meer moeders? Hoe gaat t bij jullie? Hoe ervaren jullie kolven op 't werk. Heb gisteren 2 keer gekolfd. In 't begin ff vreemd, ook omdat je denkt dat t hele kantoor dat apparaat kan horen!! Maar ik was tevreden over de inhoud van 't flesje.

Hoeveel afgekolfde melk doen jullie in 't flesje voor de opa's/oma's/kinderopvang?

Groetjes Maud

Hoi hoi,
Ik geef ook nog steeds volledig borstvoeding en ben sinds 1,5 week weer aan het werk.
Echt super wennen vind ik maar aan de andere kant ook wel fijn.
Ik kolf 1 keer voor het werk dus nog thuis en 1 keer op het werk en zorg dan dat ik op tijd weer thuis ben om haar dan weer zelf te voeden.
Ik werk in het openlucht museum en zit op het invaliden toilet te kolven pfff de eerste keer was echt heel vreemd maar nu gaat het eigenlijk best goed.

De gekolfde melk is heel wisselend de ene keer krap aan 120 cc en de volgende keer ruim150cc

Ik geef nu nog zo'n 125cc per flesje mee aan de opa, oma's en kinderopvang zij geven in de tijd dat ik op het werk ben 2 keer voeding.
En dat gaat heel goed, ik zit nu wel op een punt dat ik denk dat ze meer nodig gaat hebben maar op zich is ze wel tevreden na de voeding dus dat is nog even zoeken.

Fijn om even die ervaring te delen ik ken verder geen mensen die ook tot zo lang borstvoeding hebben gegeven.
liefs Fiona

Jammer genoe ben ik nog op zoek naar werk, maar ik hoef dus gelukkig nog niet te kolven. Ik vind het kolven op zich niet vervelend, maar bij mijn vroegere werk was er gewoon geen geschikte plek om te kolven. Erg vervelend.

Ik weet niet meer hoeveel ik bij mijn andere kinderen in het flesje deed bij deze leeftijd, maar als ik nu met m oefen met een flesje drinkt hij meestal iets minder dan 125 cc.

Groetjes Leonie

hoi breek even in. ben een maart mamma. Ik geef 140cc bv in een fles. Ze zeggen 150cc per kg lichaamsgewicht.
Vind het zo weinig wat jullie geven, terwijl jullie kinderen zwaarder zijn vlg mij.

maar als ze het er goed op doen.

x yvonne

Ik geef inderdaad ca 160 a 180 cc mee (verschilt een beetje) en dat drinkt hij gewoon leeg. Casper weegt nu iets meer dan 6 kilo. (5 voedingen per dag). Het cb heeft gezegd dat als hij 4 maanden is of meer dan 7 kilo weegt, dan mag hij ook fruithapjes gaan eten. Nu al zin in!! Ik hoop dat ik tegen die tijd ook nog bv geef en dan een extra voorraadje kan gaan aanmaken voor in de vriezer...

Ik kolf al 11 weken fulltime omdat Luuk niet uit de borst wilde drinken. 's Ochtends drinkt hij 250 cc, dan 3 voedingen van 180-200 cc en de laatste voeding 50-150 cc. Hij was 1,5 week geleden 6285 gram, dus een flinkerd.
Liefs Wendy

Ik denk dat hij minder uit het flesje drinkt omdat hij bij mij ook niet veel drinkt. Ik leg hem regelmatig aan op n dag. Als hij wakker wordt en dus honger heeft, maar als hij moe is maar niet in slaap kan komen drinkt hij ook bij me. En tussendoor ook weleens.

Ik geef ook zeker 6 voedingen en 6 keer 125 is net zoveel als 5 keer 150 dus het komt dan wel een beetje op hetzelfde neer.
Tja en bij BV weet je nou aanmaal niet wat ze drinken als je ze aanlegt dus het blijft dan toch zoeken.
Komt vast goed allemaal

Terug
Bovenaan