bv loopt terug in 1 borst :(

Hoi allemaal,

Omdat ik een paar weken geleden een tepelkloof had in mijn rechterborst heb ik een tijdje minder die borst gegeven. Hierdoor is de productie van mijn linkerborst flink verhoogd. Ik geef nu alweer ongeveer een week weer beide borsten evenveel voor de voeding en dat ging prima, maar sinds gisteren heb ik ineens erg weinig melk zitten in mijn rechterborst. Vera kan er ongeveer 5 minuten uit drinken en dan komt er gewoon geen melk (of erg weinig) uit. De rest doe ik dan met de linkerborst.
Om de productie te verhogen geef ik nu telkens eerst die borst te drinken, voordat ik de linkerborst geef, maar tot nu toe geen effect. Ook na de nacht, is mijn linkerborst flink opgezet, maar de rechterborst niet meer! Die is dan erg soepel.
Als ik die borst kolf, krijg ik er sowieso bijna niets uit (uit de linkerborst geen probleem). Iemand tips om de productie weer op normaal niveau te krijgen?

Alvast heel erg bedankt!

Hoi Twikkie,

ik heb ook gehad dat een borst tijdelijk niet veel melk leek te geven. Ik heb toen ook zoals jij doet die borst meer aangeboden. Bij mij is toen naar anderhalve week alles weer goed gekomen.  

hoop dat je er iets aan hebt! zolang hij naar jouw gevoel genoeg voeding binnen krijgt kun je op deze manier , denk ik, afwachten om te kijken of de borst weer meer gaat geven.

Groetjes denise

Ik heb soms ook het idee dat de ene borst wat meer geeft dan de ander, maar over het algemeen drinkt mijn meisje wel net zo lang uit beiden. Het lijkt ook te wisselen.  Geen idee of het echt zo is, Lotte drinkt nu sowieso een stuk sneller dan eerst. In plaats van 20 minuten ging ze van de en op andere dag naar 10 minuten. Toen wist ik ook even niet wat ik er mee moest. Zo van 'ben je nu al klaar'? Hahaha.

Gewoon vaker aanleggen, dan komt het vast wel goed!
Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan