BV loopt terug nu ik werk

<p>Hoi,</p><p>Ik ben deze week weer begonnen met werken. Nu kolf ik op werk maar heb nu al het idee dat de bv terug loopt... Zijn er meer moeders met dit probleem? </p>

Ja ik kolf nu sinds 2 weken volledig en ik merk dat het met de dag verder terug loopt. Waar ik eerder 150cc per borst kon kolven, komt er nu nog maar 40cc per borst uit. 
Ik heb besloten dit zo te laten en ik ben blij met de weken die hij wel volledig borstvoeding heeft gekregen en vul het nu aan met flesvoeding. Maar je kunt het wel weer proberen op gang te krijgen. Althans ik heb het zelf niet geprobeerd, maar als je er de tijd voor hebt kun je powerkolven proberen? Zelf dus geen ervaring mee, maar die tip had ik gekregen.

Ik moet volgende maand beginnen dus heb het probleem nog niet maar ben er wel een beetje bang voor.  
Volgens mij mag je de tijd die je krijgt om te kolven ook gebruiken om naar je kindje te gaan en te voeden. Misschien kan je dat 1 x per dag doen? Heb je wel een fatsoenlijke kolfruimte waar je kan ontspannen? Verder zou ik thuis en in de weekenden veel aanleggen om het op gang te houden. Misschien thuis ook nog een keer extra kolven? 
Je kan veel lactatiekundigen vrijblijvend bellen voor advies, dat zou ik ook even doen. 
Succes! 

Ben helaas dan alleen al 40 min kwijt aan reizen... Ik had besloten om de laatste voeding te vervangen voor een fles in de hoop dat hij dan wat langer slaapt ivm dat ik de volgende dag dan moet werken, misschien moet ik dat maar terug draaien. Ik probeer al zo veel mogelijk te kolven.... moet misschien maar gewoon blij zijn met wat ik tot nu toe heb kunnen geven en me er bij neerleggen maar zou het zo jammer vinden als ik al zo ‘snel’ moet stoppen ?

Als ik jou was zou ik contact zoeken met de huisarts en een lactatiekundige. Je kunt van de huisarts een neusspray krijgen waardoor je toeschietreflex sterker wordt. Wellicht helpt dat. En misschien helpt het als je je kindje ziet tijdens het voeden, bijv via face time of filmpjes die je van het voeden maakt. 
Verder zou ik de lactatiekundige vragen hoe je de productie weer wat omhoog kunt krijgen als je graag door wil gaan. 

Terug
Bovenaan