bv mama's help!!!

Hi dames,
Ik geef Lynn borstvoeding, ze is een half jaar sinds gister, joepie.
Maar nu heb ik haar brood gegeven, gewoon omdat ik de dag ervoor brocolli heb geprobeerd, vond ze niet leuk( ja snap ik laten wennen)

Ik de wijk opgebeld en toen zeiden ze tegen mij dat ik geen brood mocht geven, omdat je eerst moest beginnen met groente en fruit, en toen ik vroeg of hun lichamen er nog niet klaar voor waren zei ze dat de lichamen er wel klaar voor waren.

Ik geef haar vijf voedingen per dag, ze zei ook dat ik de voeding voeding kon laten vallen, omdat ze wel op vier voedingen door kon, hebben jullie dit zo ook ervaren?
Kun je zomaar hup klats een laatste voeding weglaten?
Komt ze dan niet midden in de nacht, daar heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in.

Brood vind ze denk ik wel fijner dan brocolli, ik zal de brocolli pureren ipv prakken, misschien dat dat beter werkt.
Dank voor de hulp alvast.
X

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site, maar heb al wel vaak even bij jullie gekeken. Ik geef inmiddels bijna 8 maanden borstvoeding.
Als je kindje 6 maanden is, geef je in principe nog geen brood, maar wel een korstje brood om op te bijten.
Als je wilt weten wat je wanneer kunt geven, dan is het bijvoedingsforum heel erg handig.
De mensen die daar zitten, geven hun kinderen zoveel mogelijk stukken te eten vanaf het begin. Dat is een hele leuke manier om eten te laten ontdekken.
Je moet wel tegen rommel kunnen, want de kleintjes knoeien ontzettend.
Over voeding laten vallen, zul je daar lezen dat borstvoeding zeker het eerste jaar de hoofdvoeding is. Als je wilt afbouwen, geef je eerst bijvoeding en dan borstvoeding. Wil je dat nog niet, dan geef je eerst borstvoeding en dan bijvoeding.
Op dat forum lees je hier ook vanalles over.
http://www.network54.com/Forum/382080/

Groetjes,
Augustusmama.

Hoi
Ik geef Mark nu ruim 8 mnd borstvoeding.   Hij krijgt nu sinds een paar dagen 3x per dag bv, maar toen hij 6 mnd was kreeg hij ook nog wel 5x en het gebeurde ook wel eens dat hij wel 6x per dag kreeg.   Dus ik zou nog maar niet minder gaan geven, pas als hij goed andere dingen gaat eten zou ik er een voeding vanaf halen.   Ik begon met Mark met 5 mnd wat fruit hapjes te gaan geven en 2 weken later wat groente.   Ik gaf hem verder nog geen brood, wel met 7mnd een korstje om op te soppen.   Nu eet hij sinds 2 weken ofzo een boterham met smeerworst.    Dus ik zou er pas een voeding vanaf halen als je zelf denkt dat het kan.
Groetjes Liesbeth mv Mark (20-7-06)

Hoi hoi,

Tess is een half jaar en een week oud en krijgt nog steeds 5 en soms ook 6 borstvoedingen per dag en daarnaast geef ik haar smorgens een fruithappie(zelfgemaakt) en als ik een boterham eet krijgt Tess een korstje,wat ze heerlijk vindt en s'avonds krijgt ze een groentehap (ook zelfmaaksel) en zo over de dag verspreid drinkt ze ook een beetje water met roosverce(hoe schrijf je dat).Ik ben van de week nog bij het CB geweest en daar hebben ze helemaal niets gezegd over voedingen laten vallen.Ik moet zeggen dat ik Tess wel op verzoek voed en dat dat zich zelf wel zal regelen denk ik.Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en misschien heb je er iets aan.Succes.

Groetjes Kitty en Tess(22-09-'06)

Terug
Bovenaan