Bv mama's: Hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Even een vraag voor de borstvoeding mama's: Hoe doen jullie dat met je kleine als je weg moet? Zaterdag hebben we een verjaardag 's avonds en we willen Jarno bij opa en oma brengen. Maar nou krijgt 'ie om half 10 vaak zijn laatste voeding. Nou vraag ik me dus af hoe jullie dat doen...??

De eerste periode heb ik veel gekolfd i.v.m. tepelkloven. Maar toen had je nog niet zoveel voeding nodig. Ik kon dus ook makkelijk een voeding bij elkaar krijgen/ kolven. Jarno is inmiddels 5 1/2 maand en drinkt nu dus wel meer. Hoe krijg ik dan zo'n voeding bij elkaar gekolfd?? Ben bang dat ik niet zoveel kan kolven......

Snappen jullie mijn verhaal?? Hi, hi. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Lien.

kan je hem niet gewoon daar voeden dan?
misschien in een aparte ruimte?
en anders nu alvast af en toe kolven en dat opsparen in de vriezer en dat dan zaterdag meenemen?

groetjes irene

Hoi Lien,

Ik ging laatst plotsklaps mee naar een feest van mijn vriends werk.
Een vriendin paste op Armando,en ik heb gewoon zo'n kant en klaar pakje van Nutrilon gehaald.
Natuurlijk geef ik liever bv,maar is een keer kv kan heus geen kwaad(behalve bij allergie)
Ik heb de kolf meegenomen voor als ik op knallen zou staan,maar heb hem niet nodig gehad.

Hopelijk kun je er wat mee,fijne verjaardag.
Groetjes Merel

Kan je niet meerdere keren kolven en invriezen, zodat je dan een hele voeding bij elkaar hebt? Ik heb een voorraadje in de vriezer liggen van verschillende hoeveelheden. En heb je hem nog nooit KV gegeven? Je zou hem ook 's ochtends een keer een KV kunnen geven, dan weet je overdag nog of het goed gaat (zit je er niet 's nachts mee als het niet goed gaat) en dan kan je hem incidenteel een keer een flesje geven. Dat doen wij al een hele tijd, maar misschien wil je dat niet.

Veel plezier zaterdag

Rosanne

Ik kolf na de eerste voeding in de ochtend, dan kolf ik nog wel driekwart voeding bij elkaar....de rest komt dan overdag wel een keer. Dus misschien een keer in de ochtend kolven? Dan heb je het meeste.
En ik heb trouwens ook   verschillende hoeveelheden in de vriezer hoor, dus misschien kan je gewoon wat bij elkaar gooien?

Pakt je zoontje de fles wel? Ik maak tenminste uit je verhaal op dat hij normaal eigenlijk geen afgekolfde melk krijgt. Nadat ik drie weken de fles niet meer had gegeven bleef ze hem (tot nu toe!!) weigeren, terwijl ze daarvoor gerust bv uit een fles dronk. Ik wil je niet bangmaken hoor, maar ik werd teruggeroepen uit echt het ALLERBESTE concert van mijn leven omdat mijn dochter hysterisch was, heel erg sneu, dus vandaar dat ik het vraag.

Succes!

Bedankt tot nu toe voor alle reacties!!

Jarno heeft vanaf dat hij 3 weken was heel lang afgekolfde melk uit een flesje gehad. (Ik heb toen gekolfd i.v.m. tepelkloven, hij zoog heeeel hard ) Toen de kloofjes over waren ben ik weer langzaam aan gaan leggen. Nu drinkt hij al lange tijd niet meer uit een flesje. Ik ga dus morgen of dinsdag eerst eens kijken of hij dat nog wel wil.... (Bedankt voor de tip, want je weet het maar nooit)
Kunstvoeding wil ik liever (nog) niet geven omdat er bij hubbie in de fam. wel ecceem en allergie heerst. Dus ik ga gewoon de komende week aan het kolven en kijken hoe het loopt!

Bedankt dames, groetjes Lien, mama van Jarno (5 1/2 maand)

Hoi Lientie,

Ik kolf ook nooit in 1 keer een hele voeding bij elkaar. 's Ochtends zijn mijn borsten het volst en mijn zoontje drinkt dan aan 1 borst en ik kolf dan de andere. Op die manier kolf ik elke dag wat extra's.  Ik weet niet hoe laat jarno gaat slapen maar  's avonds kolf  ik   voor het naar bed gaan soms ook nog een  keer extra.    Je kan moedermelk wel 5 dagen in de koelkast bewaren. Dus als  je elke dag een beetje extra  kolft, heb je zaterdag wel een hele voeding bij elkaar denk ik.

Succes ermee!  

Ik wist niet dat je moedermelk zolang in de koelkast kon bewaren!! Ik dacht maar 24 uur.... Weer wat wijzer geworden!!
Maar ik ga nu inderdaad al beginnen met kolven, dan moet het toch lukken denk ik.

Bedankt voor je reactie.

Terug
Bovenaan