BV-melk okee, maar flesmelk én pap weigeren

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6,5 maand en krijgt (naast fruit en groentehapjes) volledig borstvoeding. Nu wilde ik op het werk 1 in plaats van 2 keer per dag gaan afkolven en daardoor 1 fles bv-melk vervangen door opvolgmelk. Helaas wil hij dit pertinent NIET drinken. Nu had ik laatst van die reeds aangemaakte Nutrilon pakjes gehaald, maar als hij dat 's ochtends heeft gedronken, spuugt hij 's middags na de bv-melk alles uit. Dit is inmiddels alle  drie  de keren gebeurd. En pap is al helemaal uit den boze. Dan duwt hij de fles met beide handen weg... Vooralsnog kolf ik toch gewoon weer 2 keer per dag op het werk (gaat super, dus helemaal geen probleem), maar het zou wel fijn zijn als hij ook iets anders zou willen drinken.

Wie herkent dit probleem en heeft er misschien een oplossing?

Groetjes, Aafke

hoi Aafke,

Lastig hoor.
Ik geef nu bijna 9 mnd volledig bv en mijn dochter drinkt heel af en toe kunstvoeding.
Ik gebruik Friso, heb ooit ergens gelezen dat dat merk de smaak van moedermelk het beste benadert.

Weet niet of het mag, maar misschien kun je een beetje mengen met bv?
Half/half en dan langzaam opvoeren?

Ik raad altijd iedereen met bv "problemen" aan om op www.borstvoedingsforum.nl te kijken.
Daar lees je zoveel ervaringsverhalen.
Ook kun je zoeken naar verschillende onderwerpen.

Succes,

groetjes Linda

Hoi Aafke,

Vervelend dat je zoontje kv niet lekker vindt. Tja, er gaat niets boven mama... Maar inderdaad zou je zoals Linda beschrijft kunnen gaan mengen. Beetje bv en friso. Ons zoontje dronk zonder moeite friso en nutricia. Helaas dus een vergelijkbare situatie voor jou.
Pap hoeft niet hoor. Pap en brood staan in principe gelijk aan elkaar. Je zou een stukje brood kunnen proberen.

Heel veel succes!

Terug
Bovenaan