Bv met kv

<p>Hoi </p><p> </p><p>Ik wil bv met kv gaan combineren. Heb al het 1 en ander gelezen maar dan wordt de borst nog in de ochtend en avond gegeven.  Ik werk onregelmatig en veelal in avond en ochtend uren. Nu wil ik de laatste voeding kv gaan geven. </p><p>Maar ik sta er niet 100% achter. Dit komt Omdat ze met een keizersnee is geboren en niks van mijn darmflora binnen heeft gekregen. De darmen nog niet rijp zijn.  En kv toch wat zwaarder is dan bv. </p><p>Laatste voeding krijgt ze al uit fles met bv. Daar gaat meer in dan ik kan kolven op dat moment dat geeft bij mijn ook veel stress. </p><p>Ik ben oververmoeid Omdat ze heel veel huilt en in de nacht nog komt. Hoop met kv dat ze wat langer door slaapt. </p><p>Ik ben alleen bang voor haar darmen. Ze heeft nu 1x in de week ontlasting. Wat normaal is voor een baby die bv krijgt. Maar gaat kv en bv elkaar niet in de weg zitten?  </p><p>Wie heeft ervaring? </p>

Hoe oud is je kindje? Ik ben zelf gaan combineren toen mijn zoontje 4 maanden was, omda tik echt niet genoeg bij elkaar kolffde voor de opvang. Mijn borsten konden hier gelukkig heel goed mee om gaan, ik ga in de ochtend en snachts bv,  op de dagen dat ik vrij was ook overdag bv en op de dagen dat ik werkte kreeg hij kv. Soms ook als het gewoon beter uit kwam:) maar dit is dus heel erg afhankelijk van de persoon. Bij de een gaat de productie meteen achteruit en bij de ander blijft hij heel stabiel. Zou als je bv wil blijven geven in ieder geval de eerste weken het bij 1 voeding afbouwen houden en dan even kijken hoe jou productie en je kindje hierop.reageren, als dat goed gaat kan je nog een voeding doen? Als je facebook heb kan je je ook aanmelden voor de groep kolven en borstvoeding, daar krijg je veel advies van ook lactatie deskundige. Succes!   

Ze is 3.5 maand.  Mijn bv wisselt heel erg met produceren. Merk nu ik moe ben t minder goed gaat met kolven. Dan heb ik te weinig.  
Ik wil nu alleen de avond voeding gaan vervangen en deze blijf ik wel kolven zodat ik weer een voorraadje krijg.  T is nu bijna op ?
Ik ga de facebook groep eens opzoeken! 

Ik combineer ook kv en bv, in het begin heel weinig kv en langzaamaan steeds meer... overdag als ik thuis kolf ik en krijgt hij kv, ik kolf namelijk ook niet genoeg voor een volledige voeding en savonds/snachts/Sochtends geef ik nog wel bv maar ben bang dat ik dat ook moet gaan combineren want hij heeft gewoon meer nodig dan ik kan geven.. Ohja en ik voel me een zombie zo moe ook hahaha
ik zou me niet vooraf druk maken om de darmen, bij mijn zoon gaat dat prima merk niks, hij is 3,5 maand, gewoon proberen

Ook ik heb gecombineerd sinds mijn dochter een week of 10 oud was. Ze had wel wat last van dr darmpjes, weinig ontlasting en moeite (natuurlijke bevalling gehad). Ik zou adviseren het rustig aan te introduceren, kijken hoe ze erop reageert. Het kan zijn dat jouw kindje er helemaal geen last van heeft. Bij mijn dochter werkte het perfect om bij de kv wat scheppen Omneo te geven (nu 4 scheppen Omneo, 2 standaard). Ook voor je borsten is het prettig om rustig aan op te bouwen, zij produceren toch beetje op aanvraag dus moeten ook wennen aan een nieuwe situatie.
Je kunt er ook voor kiezen om de kv en bv in 1 fles te mengen, om haar te laten wennen aan de smaak. Ik heb dat nooit gedaan verder, maar heb gelezen dat dat voor baby's een fijne overgang is. 
Ik heb het combineren als ideaal ervaren, ik was ook erg moe en uitgeblust, en zodra ik ging combineren werd ik veel gelukkiger, en vond ik bv ook weer veeel fijner! Ik bedenk maar zo, ze krijgt het beste van beide werelden en mama is veel blijer. En een blije mama is een blije baby. En zij vond het allemaal prima, fles, borst, maakte haar niet uit. 

In de avond kv geven geeft geen garantie op doorslapen, maar je kunt het proberen. Kv en bv combineren gaat hier prima. (Hier baby 5 maanden) en krijgt vanaf dat ik aan het werk ben (nu zo’n 2 maanden) afgekolfde bv, waarvan 1 flesje aangevuld met kv omdat ik ook niet genoeg kolf. Ik lees overal dat de opbrengst met kolven niet te vergelijken is met live-voeden, dus daar houd ik me maar aan vast. Ik twijfel namelijk ook wel eens aan mijn productie. Hier in de afgelopen weken 2x gehad dat er een extra flesje kv klaargemaakt moest worden. (Komt dan een paar keer om het uur, maar nog niet tevreden, dan geef ik kv) en dat gaat ook prima qua darmen. Let wel op dat je niet te veel voedingen over gaat slaan, tenzij het de bedoeling is dat je gaat afbouwen/stoppen met de bv. Want nachtvoedingen zijn wel goed voor je productie namelijk. 

Hier nu sinds ze drie maanden ook laten wennen aan kv. Dat ging niet altijd van harte omdat ze niet graag uit een flesje dronk, maar dat is na enkele weken goed gegaan. Nu is ze 4,5 maand en krijgt nu 2 kv per dag en de rest bv. Vanaf volgende week ga ik over op 3 kv en dan ochtend en avond bv. Merk wel nu al soms dat ze er niet genoeg aan lijkt te hebben dus voed ik haar midden in de nacht nog eens extra met wel bv. Het blijft echt vermoeiend vooral op mn 3 werkdagen. Ik volg mn dochter en mezelf in hoe lang ik dit volhoud anders helemaal over op kv. 

Ik denk dat ze in het begin misschien wel last kan krijgen van krampjes, die horen erbij. En ik kan me goed voorstellen dat je er echt heel moe van wordt, dat is logisch zeker ook met je onregelmatige diensten. Succes ermee! 

Terug
Bovenaan