BV met teruggetrokken/vlakke tepels

Hoi hoi,

Heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding met teruggetrokken / vlakke tepels?

Ik lees wel dat het geen probleem zou moeten zijn, maar maak me er toch zorgen over, en zou wel erg graag BV gaan geven.

groetjes !

Hoi,
Ik heb aan allebei de kanten een ingetrokken tepel. Bij de oudste heb ik geprobeerd bv te geven, maar dit is helaas niet gelukt.
Ik heb toen wel in mijn zs tepelvormers gedragen, maar dit had niet het gewenste effect. Ze zeggen wel dat het niet gaat om de tepel, maar om de tepelhof, maar mijn dochter lukte het echt niet om de borst goed te pakken te krijgen.
Bij de tweede was ik weer vastbesloten om bv te gaan geven. Ik ben toen vrij vroeg in de zs al begonnen met het gebruiken van de niplette; dit is een soort zuignapje van Avent die, als het ware, je tepel naar buiten zuigt. Hiermee is 1 tepel idd naar buiten gekomen, bij de andere heeft het geen effect gehad.
Mijn tweede dochter had een enorme zuigkracht en dronk wel goed aan de borst..maar alleen maar aan 1 kant. Ik heb dus 3 mnd bv gegeven met 1 borst, waarbij ik de andere borst elke keer afkolvde.
Het kan wel, bv geven met ingetrokken tepels, maar het lukt niet altijd, hoe hard iedereen ook roept dat het wel kan.
Laat je goed voorbereiden, informeer bij bv-instanties en misschien werkt de niplette bij jou ook wel.
Heel veel succes
Sil

Ik heb vlakke tepels en soms lichtelijk in getrokken.
De VK riep ook altijd heel hard: ja hoor kan altijd!
Ze is er nu wel van teruggekomen. BV kan wel, maar alléén met tepelhoedje!
Een bijkomend iets is dat ik bolle borsten heb, dat maakt het nóg moelijker. Ze kan wel happen en heel eventjes zonder tepelhoedje, maar dit houdt ze niet lang vol, moet ze wéér opnieuw happen. Ik heb het tot en met nu (ze is 7 weken) af en toe zonder geprobeerd, maar haar mondje kan het niet volhouden. Ik heb dus veel hulp gehad met aanleggen, maar de VK zei op een gegeven moment ook, het is wel heél moeilijk, of het lukt dat vraag ik me af. probeer het af en toe, zei ze. Maar ook niet te vaak, want dat levert stress op voor moeder én kind, waardoor de baby misschien helemaal niet meer wil.
Dus   bij mij is het gewoon mét tepelhoedje. Bij sommige vrouwen loopt de bv door het tepelhoedje heel snel terug, omdat het volgens zeggen van de deskundigen, minder gestimuleerd wordt. Bij mij is dat niet het geval.
Dus: met tepelhoedje lukt het altijd!

Vervelend en bekend probleem. Ik heb met tepelhoedje moeten voeden i.v.m. 1 platte en 1 ingetrokken tepel en ben na 5 weken overgestapt op flesvoeding omdat ik echt niet genoeg had. Ik weet dat veel vrouwen daar niet in geloven maar als je bij de ene borst na 1 dag bent afgebouwd en bij de andere meteen dan kan er nooit veel gezeten hebben en ook ik voedde op verzoek. Bij mij was het dus niet zo'n succesverhaal.
Ik zou de volgende keer de Niplette proberen denk   ik want tepelhoedjes werken dus helaas niet bij iedereen, in elk geval werden mijn borsten niet voldoende gestimuleerd. Als je echt graag zelf wilt voeden zou ik dus proberen om het zonder tepelhoedje te doen. Contact opnemen met een lactatiedeskundige of vereniging borstvoeding natuurlijk zou je kunnen helpen.

Heel veel succes en ik hoop dat het lukt. Maar mocht het niet zo zijn, accepteer dat dan voor jezelf, jij hebt je eigen borsten ook niet uitgekozen, toch?

Hier lukte het dus ook niet met tepelhoedje. Ik heb haar welgeteld 1 keer live gevoed met die borst mét tepelhoedje. Maar omdat de productie in die borst ook niet wilde toenemen, ondanks het 7x per dag kolven, lukte het voeden met tepelhoedje ook niet.

Dat vind ik ook het gevaarlijke van het antwoord van de deskundigen; als zij allemaal roepen dat het wél kan en het mislukt alsnog, dan denk je dat jij gefaald hebt;
Laat je dus goed inlichten, probeer het, doe je best, maar leg je er idd bij neer, als het niet lukt.
Sil

Hier is het dus totaal mislukt daardoor.
Maar tepels kan ik het niet meer noemen... ik heb al vaker aangegeven dat de etna jaloers zou zijn op mijn kraters
Zelfs als het -10 is buiten en ik loop in een t-shirt komen ze niet koekeloeren.
Dus ja.. gaat niet altijd...

Groetjes Debby

Hoi,
Ik heb vlake tepels en bij de oudste lukte het echt niet zonder tepelhoedje, ze pakte mijn borst echt niet, lukte haar niet.
Bij de jongste nu 12 weken heb ik 5 dagen zonder tepelhoedje geprobeerd te voeden zij had meer kracht maar met als gevolg zeer pijnlijke open tepels omdat ze ze niet goed genoeg kon pakken ondanks alle hulp met aanleggen, nou dat trokken mijn tepels niet hoor, zat met tranen in moijn ogen al bij het idee dat ze weer moest drinken...
Toen heb ik de kraamhulp gevraagd om tepelhoedjes te halen en dat gaat nu dus al bijna 3 maanden als een speer...

Kijk goed naar de maat van de hoiedjes he, je hebt verschillende maten en merken. Ik gebruik die van avent.

Je kan het allicht proberen, en voor vragen laat het me maar weten!!

Succes, Dominique

Hallo

wat lees ik veel verhalen over hoe moeilijk het wel niet is! Ik heb aan 1 kant een vlakke tepel en heb ook tepelhoedjes gebruikt. Ik ben heel blij dat die dingen bestaan, daardoor kon ik mijn dochter wel borstvoeding. Laat je niet afschrikken, probeer het en zie wel hoe het loopt! Het blijft bijzonder en altijd de moeite waard!!!!

Groetjes.

Terug
Bovenaan