Hoi,
Ik heb aan allebei de kanten een ingetrokken tepel. Bij de oudste heb ik geprobeerd bv te geven, maar dit is helaas niet gelukt.
Ik heb toen wel in mijn zs tepelvormers gedragen, maar dit had niet het gewenste effect. Ze zeggen wel dat het niet gaat om de tepel, maar om de tepelhof, maar mijn dochter lukte het echt niet om de borst goed te pakken te krijgen.
Bij de tweede was ik weer vastbesloten om bv te gaan geven. Ik ben toen vrij vroeg in de zs al begonnen met het gebruiken van de niplette; dit is een soort zuignapje van Avent die, als het ware, je tepel naar buiten zuigt. Hiermee is 1 tepel idd naar buiten gekomen, bij de andere heeft het geen effect gehad.
Mijn tweede dochter had een enorme zuigkracht en dronk wel goed aan de borst..maar alleen maar aan 1 kant. Ik heb dus 3 mnd bv gegeven met 1 borst, waarbij ik de andere borst elke keer afkolvde.
Het kan wel, bv geven met ingetrokken tepels, maar het lukt niet altijd, hoe hard iedereen ook roept dat het wel kan.
Laat je goed voorbereiden, informeer bij bv-instanties en misschien werkt de niplette bij jou ook wel.
Heel veel succes
Sil