BV naar kinderopvang

Hoi
Hoe hebben jullie het gedaan, toen je baby naar KO moest en borstvoeding wilde geven?
Ik wil zolang ik borstvoeding heb, borstvoeding geven, maar ik vind de eerste dag van de KO heel moeilijk. Ik geef nu afgekolfde BV, maar ik heb alleen genoeg voor de volgende.
Moet ik nu extra gaan kolfen of zo?
Alvast bedankt voor de antwoord
 
Hallo,

Ik moet over ruim twee weken ook weer gaan werken en ik heb inmiddels al meer dan anderhalve liter afgekolfde melk in de vriezer. De dagen dat ik ga werken ga ik kolven op het werk, mocht het niet genoeg zijn, dan kan ik het aanvullen met de ingevroren melk.
Ik weet niet hoeveel dagen je werkt, maar je zou ook de dagen dat je thuis bent af en toe kunnen kolven, zodat je genoeg bv mee kunt geven. Je kunt dan bijvoorbeeld na de voeding nog extra afkolven, of tussen twee voedingen door.
Ik giet de afgekolfde melk in ijsklontjeszakjes, knoop ze goed dicht, schrijf de datum en de inhoud erop en gooi ze in de vriezer. Je kunt dit 3 maanden bewaren en als je de vriezer heel koud zet (ik geloof -21 graden) dan zelfs een half jaar. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, heel veel succes ermee!!!!

Groetjes Miranda
 
Misschien een tip over de ijsblokzakjes.
Ieder vol bolletje dus als je hem laat bevriezen ophangen. Is 15cc kan je uitrekenen hoeveel bolletjes je nodig hebt.

Groetjes.

Verder zijn de tips over het kolven al genoemd
 
Hoi anoniem, ik heb gewerkt in 3 verschillende kinderdagverblijven en daar mochten moeders niet zelf hun kindje komen voeden. Zo zie je maar dat het overal anders kan zijn :) groetjes.
 
Terug
Bovenaan