BV + Nutriton..welke speen? HELP!!

Hoi!

Vanwege het vele spugen moet ik beginnen met Nutriton. Ik kolf de melk af en geef het in een flesje met daarbij de Nutriton.
De spenen van Avent (2 en 3) slibben dicht en Thijs krijgt er dan niets meer uit! Ik heb de 3standenspeen gebruikt (stand 1), maar dan is de fles in 3 minuten leeg, veel te snel dus.
Ik zie geen middenweg. Gaatjes groter maken werkte ook niet. Of ze gaan dichtzitten of ze zijn weer te groot.

Wie heeft er tips/adviezen/raad voor ons????

Liefs,

Ginger, mv Thijs (27-9-05)
 
Hoi,

Ik herken het probleem en hebben hier aan het begin flink mee geworsteld. Uiteindelijk hebben wij de 1,2,3 speen van avent gebruikt met 6 schepjes nutriton. Dit ging redelijk goed. Als je minder dan 5 schepjes doet gaat het veels te vlug. Succes.
 
Hoi Ginger
Ik ben met mijn zoontje gaan uitproberen hoeveel schepjes hij minimaal nodig had om geen golven te spugen.
Dit waren 3 scheppen op 180 cc en dit kreeg hij goed gedronken met speen 3 van Avent.
groetjes Megin
 
Hallo,

Wat betreft spugen heb ik geen ervaring, behalve toen mijn dochtertje de Nutrilon HA kreeg, toen ging ze spugen en kreeg ze erge darmkrampjes, gingen we weer over op de "gewone" Nutrilon was het over. Zij schijnt vrij uniek hierin te zijn. Gezien de voorgeschiedenis van mijn man en mij: astma, allergieen etc zou ze de HA moeten krijgen, maar ja....
Wb speen en fles icm moederborst kan ik je de optifles met kersspeen ( breed) van Difrax aanraden. Als het gaatje in de speen te groot is gaat onze kleine ook kokhalzen en spugen, ze doet nu ongeveer 20 minuten over 1 fles van 200cc (180 water en 6 schepjes) Ik probeer regelmatig een andere speen maar ze blijft de optiefles+speen fijn vinden.

Succes ermee!
 
Hoi,
Jamey krijgt kunstvoeding, ook met Johannesbroodpitmeel. 4 a 5 schepjes op 180 cc water+voeding (in totaal iets van 200cc voeding). Ik geef hem dit met de 3 standenspeen stand 1, en op het einde draai ik 'm naar 2, dan wordt het wat dik.Hij drinkt dit in 5 minuten op, dat wel. Ik hoorde op de creche van een leidster dat het niet erg is en Jamey spuugt inderdaad helemaal niets (!) meer terug, terwijl hij dit hiervoor erg veel deed. Ik bel morgen het cb of het inderdaad niet erg is, ik laat het nog wel even weten wat ze zeggen.
Oja, Jamey is 26-9 geboren, dus   dagje "ouder"   dan Tijs...
Groeten, Taatje
 
Hoi Ginger,

Ik had deze vraag een tijdje geleden ook gesteld op het forum en kreeg als tip de dop niet helemaal strak dicht te draaien. Ik kreeg ook niks uit speen 2 en 3 van avent.
De 3 standen speen ging inderdaad veel te snel.
Ik doe nu maar 2 schepjes johannesbroodpitmeel door de fles van 180ml en dan spuugt hij ook niks terug. Ik draai de dop iets los en dan lukt het zelfs met een 2 speen. Op het einde zet ik dan nog even de 3 speen erop voor het laatste restje. Wel een gedoe maar het werkt wel. De aangegeven hoeveelheid johannesbroodpitmeel op het pak is veel te veel. Met minder lukt het ook prima.

Succes.

Groetjes,

Kim
 
Hoi Ginger,

wij gebruiken voor Quenten al sinds hij  4 weken oud is de 3 standen speen van Avent. Hij heeft zijn flesje inderdaad in 5 minuten leeggedronken, maar als hij daardoor niet meer spuugt. Dit is ook een keuze die wij hebben moeten maken. Wij zijn een aardige tijd op zoek geweest naar een voeding waardoor hij niet meer spuugt, nu hij deze dan met de 3 standen speen van Avent in 5 minuten leegdrinkt, so be it. Hij drinkt zijn flesje via stand 1. Hij komt doordat hij zijn flesje zo snel leegdrinkt wel zuigbehoefte te kort en wil dan ook vaak zijn speentje na de fles. Wij hebben overleg gehad met het CB en de kinderarts en die zeggen ook dat het geen kwaad kan dat de fles zo snel wordt leeggedronken.

Succes ermee!! Monique & Quenten
 
Terug
Bovenaan