BV of FV

Weten jullie al waar jullie voor kiezen als de baby dadelijk is geboren; BV of FV?

Ik ben heel benieuwd of het ook een verschil uit maakt of het je eerste is en ook hoe het, als je er al één of meer hebt, natuurlijk bij de vorige is gegaan en of dat van invloed is op je keuze voor BV of FV.

hoi hoi
Ik heb bij de eerste flesvoeding gegeven vanaf de geboorte, ik voelde eigenlijk niks bij het idee om bv te gaan geven. Nu heb ik ook meteen gezegd fv, maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen want als ik het nu niet probeer zal ik nooit weten hoe het voelt om bv te geven aangezien het waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap zal zijn.
Ik weet wel dat bv het beste is wat je je kind kunt geven, maar ben er toch nog niet over uit.
groetjes

hoi,

ik twijfel heel erg wat ik ga doen.
bij de eerste heb ik 5 weken volledig bv gegeven en toen langzaam over gegaan naar fles. ik kreeg toen ze 5 weken oud was erge koorts (griep) en ze wou toen meer drinken en dat kon ik toen niet aan. en ook als ik ff weg was zou mijn man bv in de fles geven en ze vertikte gewoon om bij hem de fles te nemen. kon ik weer naar huis en dan nam ze de fles wel. (eigenwijs!!!!!!!)
ik had bij de eerste meer dan genoeg voeding, kon 3 kinderen voeden. en ze was in 3 weken tijd ook een kilo aangekomen.
dus ja ik weet gewoon nog niet wat ik doe.
als ik eerlijk ben vind ik het ook fijn als iemand anders de fles geeft, ben denk niet helemaal weggelegd om bv te geven.

ik weet het nog niet by m,n zoontje kwam de bv niet op gang dus heb ik fv gegeven dus ik zie wel als het nu op gang komt geef ik bv en anders weer fv het lykt myn byzonder om bv te geven maar als het niet lukt vindt ik fv ook niet erg kan papa het ook doen

Ik heb bij mijn zoon een week lang geprobeerd. Hij was met een vacuüm geboren, dus erg misselijk en weinig kracht. Een ellende om hem aan de borst te krijgen, want hij was niet wakker te krijgen. Dus flink kolven, met als gevolg 2 kapotte tepels en nog geen bodem van een flesje gevuld, een paar druppels dus maar, terwijl ik elke 3 en later elke 2 uur kolfde. Vond het verschrikkelijk!!! Wij lagen de eerste week in t zh, op verschillende afdelingen en ondanks dat ze erg pro bv zijn, was er in de praktijk gewoon weg geen tijd voor goede begeleiding.

DAT ga ik deze x dus niet weer doen... Maar mocht dit kindje gewoon op tijd komen en een goede start maken, dan wil ik het wel weer gaan proberen, maar wordt het weer zo'n ellende als de vorige x is de keuze voor de fles snel gemaakt...

Ik merk dat ik door alle felle meningen over bv af en toe ook een beetje opstandig word haha. Mijn vriendin heeft 3 kids, waarvan 2 met de fles gevoed en 1 met de borst en net dat meiske heeft enorm veel last van eczeem en astma. Mijn huisarts zei dat de voordelen van bv pas gaan gelden als je minimaal 6 mnd volledige bv geeft...

Maar goed, bv heeft natuurlijk veel voordelen en het lijkt me ook een bijzondere ervaring, absoluut! En als t lekker loopt lijkt het me ook ideaal...

Als iemand echter voor fv kiest moet dat ten alle tijde ook gewoon gerespecteerd worden je doet je kindje dan echt niets tekort! De verloskundige die bij mij thuis de nacontroles kwam doen vond mij egoïstisch dat ik over gegaan was op de fles. Ik gaf mijn kind zo een verhoogde kans op diabetes, kanker en hart en vaatziekten, alleen om mezelf beter te voelen... Met dergelijke uitspraken ga je volgens mij echt veel te ver... Heb destijds samen met m'n Gyn een klacht tegen haar ingediend.

O ja en mijn zoon heeft tot zijn tweede jaar enorm veel last van een reflux gehad, zijn flessen maakte ik zo dik dat het bijna pap was, anders kwam het er met dezelfde vaart weer uit... Geen idee hoe ik dat had moeten oplossen met bv??!!

Ik zou zeggen 'laat iedereen vrij in de keuze bv of fv, voor je kindje lijkt het mij het belangrijkst dat je het met veel liefde voedt, dus doe waar jij je goed bij voelt'

Ik heb er nu een aantal weken over nagedacht en ik ga voor FV. Ik heb een schildklier aandoening en weet nu al dat ik moet rommelen met medicatie na de geboorte en dat kan voor extra vermoeidheid zorgen.(al kan je dat niet voorspellen)
Om de rest dan wat makkelijker uit handen te kunnen geven kies ik voor FV.

Ach ik ben zelf ook groot geworden op flesvoeding (volgens mijn moeder was ik wat lui)

Mijn gynaecoloog begreep dat wel, nu moet ik echter toch nog naar de verloskundige en ik ben benieuwd hoe die erop gaat reageren. Ik vind het zo jammer dat je een bepaalde hoek ingedrukt wordt. Tuurlijk begrijp ik en weet ik dat het beter is maar als je het kan uitleggen vind ik wel dat men akkoord moet gaan.

Bovendien was ik toch al niet van plan om te kolven op mijn werk. Dus was het voor 3 maand geweest als ik het toch gedaan had

ik heb ook besloten om fv te geven. Weet van mezelf gewoon dat ik het geduld er niet voor zou hebben en vooral als het niet zou lukken. Heb het met mijn verloskundige besproken en die zei ook van als je er niet voor de volle 100% achterstaat dat ik er niet aan moest beginnen. En in de flesvoeding zit tegenwoordig ook alles wat een baby nodig heeft. En daarbij vind het ook wel leuk als papa en opa's en oma's een keer de fles kunnen geven.

hoi dames...

ik ga aan de fv....wat ik in de eerste instantie gewoon echt heel vervelend vond. ik ben oud-kraamverzorgende en heb gezien hoe mooi het is om de borst te geven, geweldig intiem!
helaas gebruik ik medicatie en mag ik geen bv geven, daar moest ik de nodige traantjes voor laten hoor!
maar ik weet dat je met fv geen slechtere moeder bent ofzo, je kindje word ook gewoon groot en gezond! ik vind het dan ook heel vervelend als ik een boze blik krijg! ik kan er toch ook niks aan doen, dat ik geen bv mag geven!
fv is tegenwoordig heel erg goed! en echt waar: ook dan ben je een goede moeder!!!!!

Terug
Bovenaan