Ik heb bij mijn zoon een week lang geprobeerd. Hij was met een vacuüm geboren, dus erg misselijk en weinig kracht. Een ellende om hem aan de borst te krijgen, want hij was niet wakker te krijgen. Dus flink kolven, met als gevolg 2 kapotte tepels en nog geen bodem van een flesje gevuld, een paar druppels dus maar, terwijl ik elke 3 en later elke 2 uur kolfde. Vond het verschrikkelijk!!! Wij lagen de eerste week in t zh, op verschillende afdelingen en ondanks dat ze erg pro bv zijn, was er in de praktijk gewoon weg geen tijd voor goede begeleiding.
DAT ga ik deze x dus niet weer doen... Maar mocht dit kindje gewoon op tijd komen en een goede start maken, dan wil ik het wel weer gaan proberen, maar wordt het weer zo'n ellende als de vorige x is de keuze voor de fles snel gemaakt...
Ik merk dat ik door alle felle meningen over bv af en toe ook een beetje opstandig word haha. Mijn vriendin heeft 3 kids, waarvan 2 met de fles gevoed en 1 met de borst en net dat meiske heeft enorm veel last van eczeem en astma. Mijn huisarts zei dat de voordelen van bv pas gaan gelden als je minimaal 6 mnd volledige bv geeft...
Maar goed, bv heeft natuurlijk veel voordelen en het lijkt me ook een bijzondere ervaring, absoluut! En als t lekker loopt lijkt het me ook ideaal...
Als iemand echter voor fv kiest moet dat ten alle tijde ook gewoon gerespecteerd worden je doet je kindje dan echt niets tekort! De verloskundige die bij mij thuis de nacontroles kwam doen vond mij egoïstisch dat ik over gegaan was op de fles. Ik gaf mijn kind zo een verhoogde kans op diabetes, kanker en hart en vaatziekten, alleen om mezelf beter te voelen... Met dergelijke uitspraken ga je volgens mij echt veel te ver... Heb destijds samen met m'n Gyn een klacht tegen haar ingediend.
O ja en mijn zoon heeft tot zijn tweede jaar enorm veel last van een reflux gehad, zijn flessen maakte ik zo dik dat het bijna pap was, anders kwam het er met dezelfde vaart weer uit... Geen idee hoe ik dat had moeten oplossen met bv??!!
Ik zou zeggen 'laat iedereen vrij in de keuze bv of fv, voor je kindje lijkt het mij het belangrijkst dat je het met veel liefde voedt, dus doe waar jij je goed bij voelt'