BV overslaan

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi
zaterdag hebben we familiedag en het is niet handig dat Vera er vanaf het begin bij is. Mijn schoonmoeder past op en geeft haar dan ook een flesje (rond 1 uur) De volgende voeding doe ik dan weer gewoon.
NU zit ik met een dilemma, moet ik dan om 1 uur kolven of kan ik dat ook overslaan. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo zie zitten. Ik ken de lokatie en daar is niet echt een gechikte ruimte.
Kan het kwaad om een keer een voeding over te slaan. NIET voor Vera hoor, die krijgt ze wel allemaal maar voor mijn eigen borsten(voeding)
groetjes daan

Hoi Daan,

Op zich kan één keer overslaan niet echt kwaad. Ik begrijp uit je bericht dat je het voeden vrij vlot daarna zelf weer oppakt, dus op die manier zul je je melkproductie vast op peil weten te houden. De vraag is alleen, of je lichaam het overslaan van die voeding wel helemaal kan bolwerken. Waarschijnlijk zul je na een aantal uren wel merken dat je borsten aardig vol raken en dan kan ik me voorstellen dat het voor jou uiteindelijk toch prettig zal zijn om even ergens te kunnen kolven.

Je geeft aan, dat je de locatie kent en dat er niet echt een geschikte plek is om te kolven. Toch denk ik dat het de moeite waard is, om dit bij de eigenaar van de locatie (of een werknemer daarvan) te verifiëren. Vaak blijkt er dan toch e.e.a. mogelijk te zijn, bijvoorbeeld een kantoorruimte die op dat tijdstip misschien even vrij is of een EHBO-ruimte, ik noem maar wat. Als de eigenaar vrouwelijk personeel in dienst heeft, zou het zelfs kunnen zijn dat er een echte kolfruimte is ingericht. Een werkneemster heeft immers het recht om tot negen maanden na de bevalling te voeden of te kolven onder werktijd. Stel dat dát nou net het geval is daar... Ik zou zeggen: vragen staat vrij, niet geschoten is altijd mis; toch?

Groetjes van Yvonne

Lotte slaapt 's nachts rond de 12 uur en dan staan mijn borsten dus echt op springen! Maar het gaat wel, hoewel ik dan wel lek. Maar zoogcompressen zijn er goed voor.

Ik heb hetzelfde probleem gehad op de bruiloft van mijn zus. Ik had mijn kleine wel bij me en moest dus echt voeden. Er bleek nog een andere ruimte te zijn die op dat moment niet verhuurd was en toen heb ik daar heel rustig kunnen voeden. Ze waren heel behulpzaam.

Een vriendin van me heeft wel eens zitten voeden in de keuken van het restaurant waar ze zat, maar daar zou ik ook niet zo'n trek in hebben. Hahaha!

Groetjes, Marisa

Hoi. Ik zou zeggen kolf gewoon een beetje af, anders krijg je misschien last van je borsten. Ik ben afgelopen weekend naar londen geweest voor een concert en zat er ook niet op te wachten om te kolven maar ik moest wel.
Ik heb iedere wc op het vlilegveld en omstreken gehad volgens mij, en nog steeds stond ik op klappen haha.. Je voelt zelf wel aan je borsten of ze te vol raken. Ik zou als ik jou was mijn kolf meenemen en raken ze te vol ga je toch ff naar het toilet om de ergste spanning eraf te halen..
Succes ermee!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan