Bv perikelen

<p style="text-align: center;">Hoi iedereen Onze 2de dochter is er bijna 4 weekjes en alweer heb ik besloten om bv te geven. Na onze eerste dochter en al die bv perikelen wou ik toch nog bv proberen. Herkansing als ik het zo mag noemen.  Ik had verse moed en probeerde positief te blijven.  Na 2 weken was ze terug boven geboortegewicht en leek de bv goed te gaan. Ook ging ze regelmatig slapen dus had ik wat tijd tussen de bv door. Maar de laatste week lijkt dit te veranderen. Ik zit weer ganse dagen op mijn kont bv te geven. Met een peuter van 19 maand erbij die mama wil komt dit moeilijk. Papa helpt zoveel hij kan maar kan ons jongste dochtertje niet troosten en speelt minder graag met ons oudste waardoor het hier de laatste tijd superleutig is...euheum. wenende peuter... Ik twijfel opnieuw of mijn productie voldoende is daar Zoë maar aan de borst blijft hangen. Echt uren...als ik haar dan eindelijk wegleg daar ze slaapt schiet ze na 5 min weer wakker en wil de borst. Ik herken dit van onze oudste en daar ben ik na 3 maanden gestopt. Ik was op en mijn productie leek ook niet meer voldoende...Dus begin in nu te twijfelen. Maandag komt mijn vroedvrouw en wil ik overschakelen op kolven overdag. Nadat onze peuter in bed ligt s avonds kan ik gerust laten clusteren alsook s nachts kan ik de borst geven. Kan dit?  Ik heb al eens gekolfd in week 3 en dan haal ik 50cc uit rechter en 30 uit linker. Mij lijkt dit niet genoeg... Kolven is inderdaad intensief maar liever 15 min kolven dan uren in de zetel al wenend lijkt me. Iem tips?  Hoeveel moet men kunnen kolven? Om de hoeveel uur? Powerkolven wanneer? Ik heb een dubbzijdige elektri kolf gehuurd. Thx    </p>
 
gefeliciteerd met je dochter!  Zo leuk twee meiden!  Wij hebben ook twee dochters. De oudste is 2 en de jongste bijna 5 maanden. Bij beide gaf/ geef ik ook borstvoeding. Ik herken het vaak voeden in het begin. Als het goed is reguleert ze hiermee een goede aanmaak van een goede melkproductie. Nu moet het natuurlijk wel voor iedereen een zo prettig mogelijke situatie blijven.  Aller eerst de vraag, hoe komt het dat je man niet zo graag met jullie oudste dochter speelt?  Mijn man deed in het begin heel veel met onze oudste wat mij enorm heeft geholpen met een prettig voedingspatroon van de jongste creëren. 
Alles kolven zou ik persoonlijk niet doen overdag.  Kost je ook veel tijd en moeite. En daarnaast vind ik dat dan een groot deel van de meerwaarde van borstvoeding verloren gaat. Namelijk het huid op huid contact en hechting/ binding met moeder. En doordat ze het dan savonds en snachts wel aangeboden krijgt denk ik dat de kans aanwezig is dat het dag/ nachtritme verstoort gaat worden.  Daar bij komt dat je kolven niet kunt vergelijken met live voeden. Als ze bij jou drinkt is dat altijd anders en pakt ze precies wat ze op dat moment nodig heeft. Dit kan gedurende de dag heel wisselend zijn. Een idee zou kunnen zijn om haar veel in een draagdoek gedurende de dag bij je te dragen. Misschien heeft ze juist meer behoefte aan fysiek contact dan aan voedingen. Borstvoeding draait veel om vertrouwen hebben in je eigen lichaam. Als jou lichaam 80cc aanbied op dat moment dan is het belangrijk om daarin het vertrouwen te hebben dat dit genoeg is.
Wat ik graag nog kwijt wil. Jij bent haar moeder en weet het beste wat ze nodig heeft. Welke keuze je ook maakt borst of flesvoeding is in mijn ogen even goed. Het gaat erom waar moeder en kind het beste bij gedijen. 
Veel succes gewenst! 
 
Ik begrijp inderdaad dat vaak voeden erbij hoort...maar ik lees toch vaak dat om de 2u al veel is. Hier ligt ze gewoon constant aan  mijn borst. Of ze steeds drinkt is de vraag...Ik vermoed van niet. Tutteren en slokjes nemen vermoed ik ook.
Mijn man speelt minder graag omdat hij liever praktische dingen doet en weinig fantasie heeft alsook minder geduld. Hij vindt dat onze peutergirl zich alleen kan bezighouden...niet dus.
Ik speel wel graag en zoek ook meer zaken op...ben ook iets creatiever op bezighoudt vlak....knutselen...knuffelen...
Ook wil ons peutermeisje aandacht en als ze die niet krijgt begint ze te wenen of gooit zich op de grond...
Moeilijk die bv...Ik wil niet stoppen maar wil ook niet uren op de bank zitten. Vaak voeden ja...maar toch niet constant? Clusteren is toch enkel s avonds? Toch niet ganse dagen? Of ben ik mis..
 
 
Terug
Bovenaan