<p style="text-align: center;">Hoi iedereen Onze 2de dochter is er bijna 4 weekjes en alweer heb ik besloten om bv te geven. Na onze eerste dochter en al die bv perikelen wou ik toch nog bv proberen. Herkansing als ik het zo mag noemen. Ik had verse moed en probeerde positief te blijven. Na 2 weken was ze terug boven geboortegewicht en leek de bv goed te gaan. Ook ging ze regelmatig slapen dus had ik wat tijd tussen de bv door. Maar de laatste week lijkt dit te veranderen. Ik zit weer ganse dagen op mijn kont bv te geven. Met een peuter van 19 maand erbij die mama wil komt dit moeilijk. Papa helpt zoveel hij kan maar kan ons jongste dochtertje niet troosten en speelt minder graag met ons oudste waardoor het hier de laatste tijd superleutig is...euheum. wenende peuter... Ik twijfel opnieuw of mijn productie voldoende is daar Zoë maar aan de borst blijft hangen. Echt uren...als ik haar dan eindelijk wegleg daar ze slaapt schiet ze na 5 min weer wakker en wil de borst. Ik herken dit van onze oudste en daar ben ik na 3 maanden gestopt. Ik was op en mijn productie leek ook niet meer voldoende...Dus begin in nu te twijfelen. Maandag komt mijn vroedvrouw en wil ik overschakelen op kolven overdag. Nadat onze peuter in bed ligt s avonds kan ik gerust laten clusteren alsook s nachts kan ik de borst geven. Kan dit? Ik heb al eens gekolfd in week 3 en dan haal ik 50cc uit rechter en 30 uit linker. Mij lijkt dit niet genoeg... Kolven is inderdaad intensief maar liever 15 min kolven dan uren in de zetel al wenend lijkt me. Iem tips? Hoeveel moet men kunnen kolven? Om de hoeveel uur? Powerkolven wanneer? Ik heb een dubbzijdige elektri kolf gehuurd. Thx </p>