bv schiet te gauw toe,

hey hoi mama s die bv geven
ik merk dat me zoontje s nachts goed drinkt en redelijk rustig, wel in begin even snel achter elkaar door slikken maar gaat prima. overdag schiet de melk ook erg snel toe maar dan verslikt die zich en dan na 2 of 3 keer heeft die niet veel zin meer is dan ook boos. logisch, maar nu deed ik weleens een beetje afkolven gewoon met de hand maar goed das niet echt te doen.
nu misschien een idee om gewoon afgekolfd melk in een flesje te geven? wie doet dit ook of heeft dat gedaan en beviel het goed?
groetjes
 
Hoi, Kidsbaby,

Ik had ook dat probleem. Bij mij hielp kolven wel heel goed en het flesje pakte onze zoon ook gelijk. Hij drinkt uit flessen van difrax en de borst.

Groetjes,

Miriam
 
Het is een oplossing, maar bedenk je wel dat het zeer belastend is. Je moet eerst kolven, dan de melk in het flesje geven. Je bent daar dus al twee keer zoveel tijd aan kwijt. Dan zit je nog is extra met flesjes die je schoon moet maken.... Dan heb je ook nog kans dat de kleine het verleerd om aan de borst te drinken zodat je als je een keer op pad gaat het 'probleem' krijgt van flesjes opwarmen. Bv opwarmen mag namelijk niet in de magnetron omdat je dan kwaliteitsverlies hebt. En een fleswarmer is ook niet overal beschikbaar! Bovendien krijg je met kolven toch vaak minder melk uit je borsten dan dat een baby eruit krijgt. Dikke kans dat jij dus voor bijvoorbeeld 6 flesjes wel 8 keer per dag moet kolven! Ook is het vaak moeilijk om de productie op peil te houden met een kolf, dus als je langer bv wilt geven (bijv 9 maanden) zul je steeds vaker en langer moeten gaan kolven!

Ik heb het zelf bij de oudste ook gedaan, maar het was echt heel zwaar. Ik zou het ook niet nog een keer doen.
Op www.borstvoedingsforum.nl kun je veel goede tips vinden om bv problemen op te lossen. Ik zou dat eerst is proberen voordat je op full time kolven overstapt!

liefs
Pauline
 
hey hoi bedankt voor jullie adviezen en jullie ervaring ermee. ik wou zowiezo de borst s nachts blijven geven en liefst ook de dag maar merk dat ik nu daar lang mee bezig ben net naar een 3 kwartier goed proberen, heeft die niet genoeg gehad (dit merk ik aan hoelang die drinkt en hoe snel die drinkt. soms pas na die 3 kwartier dat die lekker rustig drinkt. dan heb ik dus tussen door hand gekolft hem een tijd gefrusteerd gehad.
kolven lijkt me inderdaad ook zwaar hoor. daar dacht ik ook wel aan. maar een ontevreden baby is ook weer lastig.
hij is al wel 6 weken dus op zich met borst gauw verleren valt iets mee denk ik. (geen idee hoor)
zal dan zeker een kijkje nemen op borsvoedingsforum. eerst bedankt voor het advies :)

ik ga even kijken of het nu beter wil ga van te voren beetje alvast met de hand afkolven. ookal komt die toeschiet reflex ook wel ineens tijdens het drinken. maar goed hij heeft honger dus ga er vandoor
groetjes
 
Ik had een een enorm toeschiet reflex. Soms sproeide ik mijn kindje helemaal nat! hahaha. De tip die ik mee kreeg was, de melk die er uit sproeit even opvangen in een doek, en eventueel even masseren en alles natuurlijk opvangen, dan is de eerste druk er af. Dat ging bij mij prima. Kost je een minuutje extra! Succes ermee.
 
Wat je inderdaad even voor de voeding kunt doen is de ergste druk eraf kolven. Ik had bij mijn eerste kindje ook veel te veel melk en de hele dag door toeschietreflexen. Heel vervelend, waardoor mijn dochter zich steeds verslikte in de melk die er uit spoot. Ik kolfde altijd de ergste spanning eraf, tot je borst weer iets soepeler aanvoelt en dan gewoon de borst geven. Ideaal en je bent er niet zolang mee bezig.

Groetjes Paula
 
Terug
Bovenaan